Wednesday, Aug 8, 2018

صفحه نخست » قاتلی که مهاجر هندی را به ظن ایرانی بودن در شهر کانزاس کشت

killer_080818.jpgصدای آمریکا - فردی که اسفند دو سال پیش، یک مهاجر هندی را در یک کافه محلی در کانزاس سیتی به ظن اینکه ایرانی است، به ضرب گلوله کشت و دو تن دیگر را زخمی کرده بود، به اتهام ارتکاب جرم ناشی از نفرت به حبس ابد محکوم شد.

«آدام پورینتون» اهل ایالت کانزاس در فوریه ۲۰۱۷، «سرینیواس کوچیبوتلا» مهندس هندی الاصل را در یک میکده به قتل رساند و دو همکارش را زخمی کرد.

همسر کوچیبوتلا در دادگاه روز سه شنبه حاضر نبود اما با انتشار بیانیه ای و از طریق یک سخنگو گفت اگر قاتل، خویشتنداری و گفتگو را بر خشم و قلدری ترجیح داده بود، همسر من متقاعدش می کرد که همه افرادی که رنگ پوستشان فرق می کند، مشکوک و بدذات نیستند و می توانند مهربان و باهوش باشند و برای آمریکا مفید باشند.

قاتل، سرینیواس کوچیبوتلای ۳۲ ساله را در میکده ای در کانزاس سیتی به قتل رساند.

F605355.jpgمطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

ماجرا از آنجا آغاز شد که در اسفند ۱۳۹۵، «آدام پورینتون» وارد میکده شد، و بعد از بحث کوتاهی با «سرینیواس کوچیبوتلا» و «آلوک ماداسانی»، ابتدا درباره قانونی بودن اقامت آنها پرسید. سپس آنها را تروریست نامید و بر سرشان فریاد زد: «از کشور من گم شوید». او سپس به خانه رفت و با سلاحی برگشت و به سوی آنها تیراندازی کرد که کوچیبوتلا کشته شد. علاوه بر ماداسانی که زخمی شد، یک آمریکایی دیگر به نام «ایان گریلوی»، ۲۴ ساله که به نظر می رسید تلاش داشت مهاجم را متوقف کند، هدف قرار گرفت اما زنده ماند.

قاتل گمان می کرد که دو ایرانی را هدف قرار داده است اما «سرینیواس کوچیبوتلا» و «آلوک ماداسانی» که برای تحصیل به آمریکا آمده بودند، مهندس شرکت گارمین بودند که تجهیزات موقعیت یاب ماهواره ای می سازد.

جف سشنز، وزیر دادگستری آمریکا پیشتر قتل مهندس هندی را عملی نفرت انگیز خوانده و تاکید کرده بود جرائم ناشی از نفرت یکی از الویت های وزارت دادگستری ایالات متحده را تشکیل می دهد.

هند در حال حاضر ۱۶۶ هزار دانشجو در آمریکا دارد. هر سال ده ها هزار هندی به عنوان نیروی کار بسیار متخصص با ویزای کار به آمریکا وارد می شوند و ۷۰ درصد از ۸۵ هزار ویزایی که هر ساله در دسته بندی H-1B طبقه بندی می شود به شهروندان هند می رسد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy