Friday, Aug 10, 2018

صفحه نخست » اعتراض اسرائیل به شیوه خبررسانی مغرضانه بی بی سی + نتیجه اعتراض

bbc_080818.jpgرادیو اسرائیل، وزارت خارجه اسرائیل یک بار دیگر به شیوه خبررسانی شبکه بی بی سی در رابطه با رویدادهای خاورمیانه، و به ویژه آن چه که به اسرائیل و فلسطینی ها مربوط می شود، اعتراض کرد. بی بی سی در برنامه های خبری خود به زبان های مختلف، و از جمله انگلیسی، عربی و فارسی به شیوه ای خبر می دهد که عملا اسرائیل را مقصر حوادث معرفی می کند و ترور فلسطینی را مظلوم جلوه گر می سازد و واقعیت رویدادها را تحریف می کند.

یکی از آخرین موارد این تحریف واقعیات، انتخابات تیتری به این عنوان بود "اسرائیل در جریان بمباران های هوایی علیه غزه یک زن باردار و نوزاد او را کشته است. از ظاهر خبر چنین تداعی می شد که نیروی هوایی اسرائیل عمدا یک زن باردار و فرزندش را از هوا هدف قرار داده است.

بی بی سی در گذاشتن این عنوان، به خبری که از جانب حماس انتشار یافته بود استناد کرد، گرچه حماس و دیگر سازمان های ترور دائما خبرهای جعلی در اختیار خبرنگاران قرار می دهند که هدف آن بهره برداری تبلیغاتی علیه اسرائیل است.

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل اعلام داشت که به دنبال اعتراض اسرائیل به بی بی سی، خبر غرض آلود در مورد غزه، از تویتتر آن حذف شد.

00221.jpg

در تیتر خبر بی بی سی گفته نشده بود که حماس در ظرف چند ساعت هشتاد راکت به سوی اسرائیل پرتاب کرده و از جمله یک بانوی پیر را به شدت زخمی ساخته و عملیات نیروی هوایی اسرائیل به هدف پایان بخشیدن به این تعرضات موشکی بوده است.

رادیو اسرائیل میگوید بی بی سی لندن، بارها عناوین خبری خود درباره اسرائیل را با کشته شدن فلسطینی ها در نبرد با ارتش اسرائیل آغاز می کند، بی آن که در تیتر خبر بگوید که این افراد در جریان عملیات جنگی کشته شده اند.

اسرائیل ادعا میکند بی بی سی اخبار خود علیه اسرائیل را به شیوه ای تنظیم می کند که از آن استنباط شود، که ارتش اسرائیل یک نیروی نظامی بیرحم و جنایتکار است که فلسطینی ها را بدون هیچ علتی می کشد.

اسرائیل در گذشته بارها به این شیوه خبررسانی بی بی سی اعتراض کرده و حتی در یک مورد، اسرائیل این بنگاه خبری را به مدت چند ماه تحریم کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy