Sunday, Aug 12, 2018

صفحه نخست » آمدنیوز: طرح بازداشت اسحاق جهانگیری روی میز ابوساس»

jahangiri_081118.jpgبر اساس گزارش یک مقام ارشد سازمان اطلاعات سپاه (ساس) به خبرنگار «آمدنیوز»، طرح بازداشت «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهور روی میز «حسین طائب» رئیس این سازمان قرار گرفته است.

این مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگار «آمدنیوز» می‌گوید: «بر اساس قانون، در صورت برکناری رئیس‌جمهور توسط مجلس، معاون اول او باید کنترل دولت را تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام بر عهده گیرد که این مورد قبول بیت رهبری و سازمان اطلاعات سپاه نیست.»

چندی قبل «اسحاق جهانگیری» با دخالت‌های «محمود واعظی» که در میان دولتی‌ها به «شیرین عقل دولت» مشهور شده، استعفا داده بود. این فشارها با هماهنگی «سیدمسعود خامنه‌ای» دوست صمیمی «محمود واعظی» صورت گرفت تا «جهانگیری» با استعفای خود راه را برای این پروژه باز کند اما حسن روحانی با آگاهی از این «کودتای دموکراتیک» اجازه خروج «جهانگیری» را از دولت نداد.

سازمان اطلاعات سپاه در این طرح قصد دارد تمامی نیروهای نزدیک به حسن روحانی را «قیچی» کند.

این مقام آگاه با بیان فشارهای روزافزون حسین طائب بر دولت روحانی گفته است: «سازمان با فشار به 'محمدباقر نوبخت'، فیلمی از ارتباطات شخصی وی با یک زن را برای فشار به او دست‌مایه قرار داد و رئیس دفتر نوبخت را که خود صرافی داشت، به اتهام دریافت ارز با سفارش نوبخت از 'احمد عراقچی' برادرزاده‌ی 'عباس عراقچی' و معاون ارزی پیشین بانک مرکزی بازداشت کرد.

محسنی اژه‌‌ای سخنگوی قوه قضائیه روز ۱۴ مردادماه گفت: «امروز چند نفر از جمله معاون ارزی بانک مرکزی (شنیدم اخیرا کنار گذاشته شده بودند)، یکی از کارمندان یکی از معاونین رییس جمهور و ۴ نفر از دلالان ارزی که در این خصوص فعالیت غیر مجاز داشتند، تحت تعقیب قرار گرفتند و بازداشت شدند.»

«اسحاق جهانگیری» حتی متن استعفای خود را نیز به «حسن روحانی» تقدیم و وسایل خود را از ریاست‌جمهوری تخلیه کرد، اما در نهایت «حسن روحانی» استعفای وی را نپذیرفت.

حال قرار است (تا این تاریخ) پیش از برکناری روحانی با «طرح عدم کفایت سیاسی» توسط نمایندگان وابسته مجلس، «اسحاق جهانگیری» با پرونده‌سازی سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شود تا راه برای اعمال نفوذ «علی و مجتبی خامنه‌ای» در دولت و به دست گرفتن اختیارات کابینه تا انتخابات زودهنگام فراهم شود.

شنیده‌ها حاکی است «محمدباقر قالیباف» به طور موقت اختیار دولت را در دست خواهد گرفت.

هم‌چنین با «ابراهیم رئیسی»، «علی باقری» و «سعید جلیلی» نیز از سوی «مجتبی خامنه‌ای»، رایزنی‌هایی در این خصوص انجام شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy