Saturday, Aug 11, 2018

صفحه نخست » مراکش مراودات تجاری خود با ایران را به حالت تعلیق درآورد

IR_Maroc.jpgالعربیه ـ پادشاهی مراکش در چارچوب پایبندی این کشور به تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، تمام معاملات تجاری و بانکی خود با ایران را به حالیت تعلیق درآورد.

وزارت خارجه مراکش در نامه‌ای به انجمن بانکداری مراکش نسبت به ادامه مراودات تجاری از جمله واردات فرش از ایران هشدار داد و معاملات بانکی خود با این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

این تصمیم مراکش، در پی ارسال یادداشتی از سوی واشنگتن به رباط درباره پایبندی کشورهای به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اتخاذ شده است.

نامه وزارت خارجه مراکش، بانک‌های این کشور را نسبت به زمان اجرای تحریم‌های آمریکا پیرامون ممنوعیت معامله با بانک‌ها و سرمایه‌گذاری ایرانی آگاه کرده است. مهلت ۹۰ روزه آمریکا به کشورهایی که با ایران معاملات تجاری دارند، روز ششم اوگوست/ اوت پایات یافت.

مرحله نخست تحریم‌های آمریکا، در روز سه‌شنبه هفتم اگوست آغاز شد و قرار است معاملات بانکی، صادرات مواد اولیه، خودرو را هدف قرار بگیرد. در مرحله دوم تحریم‌ها که چهارم نوامبر آغاز خواهد شد، نفت و گاز و بانک مرکزی ایران مورد تحریم قرار خواهند گرفت.

در سال گذشته، حجم مبادلات تجاری میان ایران و مراکش، به ۴ میلیارد دلار رسیده بود.

رباط در اوایل ماه مه، روابط دیپلماتیک خود را تهران را به دلیل حمایت ایران از جبهه پولیساریو، قطع کرد. پولیساریو برای استقلال صحرای غربی مراکش تلاش می‌کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy