Thursday, Aug 16, 2018

صفحه نخست » معاون شهرداری تهران: دیگر خرج مناسبت‌های مذهبی را نمی‌دهیم

shahrdari_081518.jpgایران اینترنشنال - ولی الله شجاع پوریان، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، روز ۲۵ مرداد به ایلنا گفته است که شهرداری تهران بنا بر ظرفیتی که در مناطق دارد، در برگزاری مناسبت‌های مذهبی همکاری می‌کند اما هزینه برگزاری را نمی‌دهد.

این مسئول شهرداری تصریح کرده که در دوران قالیباف، شهرداری تهران تمام هزینه‌های مناسبت‌های مذهبی را پرداخت می‌کرد، اما در حال حاضر با کاهش ۴۰درصدی معاونت اجتماعی و فرهنگی و کسری بودجه شهرداری امکان چنین کاری نیست.

این تصمیم در آستانه ماه محرم و برپایی مراسم مذهبی در این ماه اعلام شده است. محسن هاشمی، رییس پنجمین شورای شهر تهران، بارها از معاونت اجتماعی و شخص شجاع پوریان انتقاد کرده که بیشتر بودجه معاونت را صرف برگزاری مراسم دینی می‌کنند.

رییس شورای شهر تهران معتقد است که «معلوم نیست که مردم تهران راضی به چنین هزینه‌هایی باشد و این مراسم سنتی باید با نذورات و هدایای مردمی برگزار شود».

گفتنی است که شورای شهر تهران در دوره چهارم و به ریاست مهدی چمران، مصوبه‌ای با عنوان کمک به هیئت‌های مذهبی داشت که هنوز نیز پا برجاست و شهرداری موظف به پرداخت کمک هزینه به هیئت‌ها می‌کند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

بنا بر گزارشی که اعتمادنیوز سال گذشته از عملکرد شهرداری قالیباف منتشر کرده بود، شهرداری تهران سالانه ۵۵ میلیارد تومان به هیئت‌های مذهبی کمک می‌کرده است. در تهران بیش از شش هزار هیئت مذهبی به ثبت رسیده است که شهرداری تهران مبلغ ذکر شده را به ۴۵ هیئت خاص و گزینش شده پرداخت می‌کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy