Thursday, Aug 16, 2018

صفحه نخست » بلومبرگ: آسیب های تحریم نفتی ایران بیش از حد تصور است

oilSanctions_081518.jpgرادیو اسرائیل، جولیان لی در مقاله ای با نام" آسیب های تحریم نفتی ایران بیش از حد تصور است" که در بخش نظرات وب سایت بلومبرگ منتشر شده است.

با استناد به گفته‌های صاحبنظران پیش‌بینی می‌کند که با بازگشت کامل تحریم های نفتی ایران در ماه نوامبر تاثیر ها سریعتر و به مراتب گسترده تر از تحریم های کنونی خواهد بود.

جولیان لی با در نظر گرفتن شدت عمل دولت ترامپ در مقابل ایران در مقایسه با دولت باراک اوباما انتظار نمی‌رود خریداران نفت ایران بتوانند معافیت چندانی از آمریکا دریافت کنند و نفت خام سبک ایران که از میدان های گازی طبیعی گرفته میشود این بار مشمول تحریم ها است.

این نویسنده می افزاید: به رغم مخالفت اروپایی ها با خروج آمریکا از برجام این شرکت‌ها هستند که باید درباره معامله با ایران تصمیم بگیرند نه دولتمردان و دیوان سالاران اروپا.

تنها به دلیل محروم شدن شرکت ها از بازار آمریکا و نظام بانکی این کشورها کافی است که آنها را از خرید نفت ایران منصرف کند.

نویسنده در پایان می افزاید: در ماه نوامبر روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت خام ایران از بازار کم می‌شود و این علاوه بر ۴۳۰ هزار بشکه در روز است که هم اکنون از صادرات نفت ایران کم شده است.

نکته دیگر اینکه توقف صادرات نفت ایران به اروپا- امارات- ژاپن و به نصف رسیدن صادرات به هند که در مجموع یک نیم میلیون بشکه از صادرات روزانه نفت ایران کم خواهد کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy