Friday, Aug 17, 2018

صفحه نخست » گزارش واشنگتن پست درباره سپرده های شهروندان عراقی در بانکهای ایران

iraq_rial_081718.jpgرادیو اسرائیل، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اختصاصی درباره سپرده های شهروندان عراقی در بانکهای ایران و ضررهای هنگفت این سپرده گذاران درپی اجرای تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران و کاهش ارزش ریال ایران نوشته است: در این گزارش اختصاصی از تنگناهای شهروندان عراقی گفته شده که به دلیل سود بالای سپرده های بانکی در ایران سرمایه‌های خود را به این کشور منتقل کردند.

در این گزارش می خوانیم که درپی قدرت گرفتن نیروهای دولت اسلامی داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی در عراق و ناامنی بازار اقتصادی در این کشور بسیاری از شهروندان عراقی میلیون‌ها دلار از سرمایه خود را به بانک‌های ایران منتقل کردند.

بانک های ایران نهادهای معتبری برای سرمایه گذاری محسوب می شدند که سود گزافی به سپرده های آنها پرداخت می‌کرد.

پس از اعلام تحریم های یکجانبه اقتصادی آمریکا علیه ایران و کاهش روزافزون ارزش ریال حال این سرمایه گذاران بسیار متضرر شدند و واشنگتن پست اشاره می کند که بحران ارزی در ایران گواهی بر این امر است که اختلافات میان جمهوری اسلامی و آمریکا چگونه می‌تواند از جمله بر اقتصاد کشورهای همسایه نیز تاثیر بگذارد.

نارضایتی ها و تظاهرات گسترده اخیر در جنوب عراق اختلاف نظرها درباره نتیجه انتخابات در عراق و نیز وضعیت نامعلوم تشکیل دولت آینده شرایط حساسی را در آن کشور ایجاد کرده است.

شروع مرحله اول تحریم های آمریکا علیه ایران بحث‌های زیادی را در دو کشور عراق و ایران درباره مناسبات اقتصادی دو کشور و چگونگی برخورد دولت عراق با اجرایی کردن تحریم‌های آمریکا

برانگیخته است.

واشنگتن‌پست در گزارش خود ضمن تأکید بر سابقه طولانی روابط اقتصادی ایران و عراق نوشته است که: عراق یکی از شریکان عمده تجاری ایران است و رفاه بسیاری از شهروندان قشر متوسط عراقی به نحوه تجارت با ایران وابسته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy