Friday, Aug 17, 2018

صفحه نخست » برده جنسی ایزدی داعش، با خریدار داعشی خود در آلمان روبرو شد

izadi_081718.jpgدویچه وله - اشواق، دختر ایزدی، سه ماه در عراق در دست ربایندگان داعشی اسیر بود. او پس از فرار به آلمان پناهنده شد. اما ناگهان در آلمان با شکنجه‌گر داعشی خود روبه‌‌رو شد که او نیز به عنوان پناهجو از حمایت دولت این کشور برخوردار بود.

داستان زندگی اشواق، دختر ایزدی پناهنده به آلمان، چون سناریوی فیلم هاست. این دختر که سه ماه اسیر جریان تروریستی "دولت اسلامی" بود در سال ۲۰۱۵ به آلمان پناهنده شد و در اردوگاهی در نزدیکی اشتوتگارت به سر برد.

برهام علی، زن خبرنگار کرد، به دیدار اشواق و خانواده‌اش رفته است. اشواق در سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۴ ساله بود که اسلام‌گرایان افراطی داعش به کوه‌های سنجار، محل زندگی اقلیت ایزدی‌ها، حمله کردند.

تروریست‌های "دولت اسلامی" صدها دختر ایزدی را ربودند و اشواق در میان ربوده شدگان بود. این دختران در میدان‌های بزرگ چون حیوانات با قیمتی حدود ۱۰۰ دلار فروخته می‌شدند. اشواق سه ماه اسیر داعشی‌ها بود. او را اذیت و آزار کردند و مجبور شد به اسلام بگرود.

اشواق به برهام علی، زن خبرنگار کرد، گفته است روزی که او را نزد پزشک بردند موفق به فرار شد و پس از مدتی به آلمان آمد.

مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

سرنوشت دردناک ایزدی‌ها در عراق سبب شد که دولت ایالتی در ایالت بادن وورتمبرگ آلمان در پایان سال ۲۰۱۴ تصمیم بگیرد ۱۱۰۰ زن و کودک ایزدی را از شمال عراق بپذیرد و در ۲۱ شهر این ایالت سکنی دهد.

ایزدی‌هایی که به آلمان آمدند به خاطر خشونت‌های جنسی و آسیب‌های روانی‌ای که دیده بودند تحت مراقبت‌های پزشکی و روان‌شناختی ویژه قرار گرفتند.

اشواق می‌گوید در ماه فوریه سال جاری میلادی (۲۰۱۸) در نزدیکی خانه محل زندگی‌اش با ابوهمام، خریدار و شکنجه‌گرش، روبه‌‌رو شده است. اشواق می‌گوید ابوهمام هم به عنوان پناهجو در آلمان زندگی می‌کند.

ابوهمام سر صحبت را با او باز کرده و او را تهدید کرده بود. اشواق می‌گوید: «همین که چهره ابوهمام را دیدم خشک‌ام زد. او مطمئنا ابوهمام بود، با آن ریش زشت و ترسناک و آن چهره زشت‌اش. زبانم بند آمد وقتی از من به زبان آلمانی پرسید که آیا من اشواق هستم.»

اشواق پنج روز بعد از روبه‌‌رو شدن با ابوهمام موضوع را به اطلاع پلیس آلمان رساند. دادستانی فدرال آلمان در جواب روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه" تایید کرده است که اشواق موضوع را با پلیس در میان گذاشته است. پلیس اما اعلام کرده که فردی با خصوصیات شرح داده شده از سوی اشواق را نیافته است.

اشواق اکنون دیگر در آلمان زندگی نمی‌کند. او و خانواده‌اش به عراق بازگشته‌اند.

نسل‌کشی ایزدی‌ها توسط داعش

کمیته مبارزه با "شکنجه و قاچاق انسان" سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۶ میلادی گزارشی از جرایم و جنایات جنگی گروه "دولت اسلامی" در مورد اقلیت دینی ایزدی‌ها در عراق و سوریه منتشر کرد.

در این گزارش آمده است که ایزدی‌ها بیرحمانه کشتار می‌شوند و زنان و دختران‌شان به بردگی جنسی گرفته می‌شوند. علاوه بر این، آنها زیر فشار قرار می‌گیرند تا از باورهای خود دست کشیده، به دین اسلام روی بیاورند.

گزارش سازمان ملل می‌گوید گروه سُنی "دولت اسلامی" خانواده‌های ایزدی‌‌ها را از هم متفرق کرده، کودکان آنها را می‌رباید. این کودکان سپس تحت تأثیر تلقین و بازآموزی قرار گرفته و به عنوان سرباز جنگی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. گزارش سازمان ملل می‌افزاید که هزاران مرد و کودک ایزدی ناپدید شده‌اند.

کمیته مبارزه با "شکنجه و قاچاق انسان" سازمان ملل در گزارش خود به این نتیجه رسیده است که ایزدی‌ها در سوریه و عراق در معرض خطر نابودی و نسل‌کشی قرار دارند و "دولت اسلامی" قصد دارد ایزدی‌ها را به طور ‌کامل نابود کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy