Sunday, Aug 19, 2018

صفحه نخست » تدبیر روحانی برای عدم حضور در مجلس: قرار ملاقات با خامنه‌ای!

rouhani_081918.jpgرادیو زمانه، حسن روحانی، ششم شهریور ماه با آیت‌الله خامنه‌ای قرار ملاقات گذاشته. درست در روزی که زمان احتمالی حضور او در مجلس برای پاسخ به سوال ۸۰ نماینده اعلام شده بود. این خبر را احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد.

احمد امیرآبادی‌فراهانی، نماینده قم گفت:

«دولت و رئیس‌جمهور برای تعیین روز هیچ مکاتبه رسمی با هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نداشتند و روز ششم بنا بر مذاکرات مذکور مطرح شد. با این حال مطلع شدیم که روز ششم شهریور ماه هم رئیس‌جمهور با مقام معظم رهبری دیدار دارد لذا در این روز هم در صحن برای پاسخ به سوال نماینده‌ها حاضر نمی‌شود».

احمد امیرآبادی‌فراهانی اضافه کرد که «طبق قانون اگر رئیس‌جمهور برای پاسخ سوال در صحن حاضر نشود، سوالات مطرح و به رأی گذاشته می‌شود».

فرصت یکماه حسن روحانی برای حضور در مجلس ۱۰ شهریور به پایان می‌رسد. اما او تا کنون به طور رسمی زمان دقیق حضورش در مجلس را مشخص نکرده است. ۱۰ مرداد امسال طرح سوال از رئیس جمهوری با امضای ۸۰ نماینده کلید خورد. موضوع این سوال «اوضاع اقتصادی کشور» است.

چهار روز پس از اعلام وصول سوال نمایندگان از رئیس جمهوری، روحانی در نامه‌ای گلایه‌آمیز به علی لاریجانی رئیس مجلس دو شرط برای پاسخ به سوالات مطرح کرد یکی اینکه سوالات «در چارچوب قانون اساسی» باشد و دیگری اینکه طرح سوال «در زمان و شرایط مناسب» صورت بگیرد.

اما نزدیکان روحانی واکنش‌های تندتری به سوال نمایندگان نشان دادند. حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس جمهوری اعلام وصول این طرح از سوی هیئت رئیسه مجلس را «غیرقانونی» دانست.

سوال‌های این نمایندگان در پنج محورِ «عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت در خصوص کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله و افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی» تنظیم شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy