Monday, Aug 20, 2018

صفحه نخست » تغییرات در بدنه ارتش و خبرضدونقیض بازداشت فرمانده پیشین پدافند ارتش به جرم تمرد

IB_081918.jpgایران بریفینگ، رهبر جمهوری اسلامی ایران در حکمی که روز یکشنبه ۲۸ مرداد منتشر شد، فرمانده نیروی هوایی ارتش را تغییر داد وی در حکم خود سرتیپ خلبان عزیز نصیر زاده را به‌عنوان فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش منصوب کرده است.

سرتیپ حسن شاه صفی از سال ۸۷ تاکنون فرماندهی این نیرو را بر عهده داشت.

رهبر ایران در حکم انتصاب آقای نصیر زاده خواستار توجه به «قطعه‌سازی»، «به روزداری آموزش‌ها توأم با انتقال دانش علمی و فنی به قشر جوان» و «توجه به نیازهای معیشتی کارکنان» شده است.

امیر نصیر زاده در سال ۱۳۴۳ در شهرستان سراب استان آذربایجان شرقی متولد شد. وی دوران تحصیلات متوسطه خود را در تهران گذراند و در سال ۱۳۶۱ وارد نیروی هوایی ارتش شد.

نصیر زاده پس از طی دوره‌های آموزشی در ایران و پاکستان و فارغ‌التحصیلی از دانشکده خلبانی به گردان تاکتیکی هواپیمای اف -۱۴ پیوست و در دوران دفاع مقدس نیز در مأموریت‌های مختلفی شرکت کرد.

در سوابق فرمانده جدید نیروی هوایی سمت‌هایی چون وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، مدیریت جنگال معاونت عملیات نهاجا، معاونت اطلاعات نیروی هوایی، ریاست ستاد و معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی و جانشین فرماندهی نیروی هوایی ارتش به چشم می‌خورد.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

وی در سال ۱۳۹۱ از سوی خامنه‌ای به درجه سرتیپ تمامی نائل آمد. امیرنصیرزاده پیش از انتصاب به فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عهده‌دار مسئولیت معاونت طرح و برنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

این دومین انتصاب ارتش در ماه‌های اخیر است، آیت‌الله خامنه‌ای در خردادماه گذشته نیز سرتیپ علیرضا صباحی فرد را به فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ارتش ایران منصوب کرده بود. که پیش از آن فرزاد اسماعیلی از سال ۸۹ فرمانده این واحد بود.

پیش از تغییر فرزاد اسماعیلی در سال ۹۵ پرواز دو پرنده بدون سرنشین در نزدیکی دفتر رهبر جمهوری اسلامی و همچنین پرواز دو جنگنده اف - ۳۵ اسرائیلی در مرز هوایی ایران خبرساز شده بود، اخبار ضدونقیض حاکی از بازداشت فرزاد اسماعیلی در هفته‌های اخیر است.

گفته می‌شود در جلسه فرماندهان نیروهای مسلح در حضور آیت‌الله خامنه‌ای هنگام انتقاد رهبر ایران از عملکرد پدافند هوایی ارتش وی انتقادات رهبر ایران را «ناروا» دانسته و از توجهات ویژه ایشان به سپاه پاسداران گلایه کرده، چندی بعدازاین جلسه وی برکنار شد.

آقای خامنه‌ای که به‌عنوان فرمانده کل قوا، انتصاب فرماندهان نظامی را به عهده دارد، سال گذشته نیز تغییرات عمده‌ای در بدنه ارتش ایجاد نمود.

در خرداد سال پیش وی با ارتقای درجه سرتیپ عبدالرحیم موسوی به سرلشکری او را به‌عنوان فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی منصوب کرده بود.

وی همچنین روز ۱۴ آبان پارسال جانشین فرمانده‌کل، معاون هماهنگ‌کننده و فرمانده نیروی دریایی ارتش را تغییر داد.

رهبر ایران در این تغییرات سرتیپ احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش ایران، را از سمت خود کنار گذاشت و سرتیپ محمدحسین دادرس را جایگزین او کرد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش را به‌عنوان معاون هماهنگ‌کننده ارتش و دریادار حسین خانزادی، معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش را به‌عنوان فرمانده جدید این نیرو معرفی کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy