Sunday, Aug 26, 2018

صفحه نخست » منصور اسانلو: محمد حسینی بازداشت شده، احتمال بازداشت امیرعباس فخرآور! + واکنش محمد حسینی

hosseini_082418.jpgبه گزارش «آمدنیوز»، در ۱۱ اردیبهشت سال‌جاری (اول می) منصور اسانلو فعال کارگری اپوزیسیون حکومت ایران در نیویورک مورد ترور شیمیایی ری‌استارتی‌ها و عوامل «سیدمحمد حسینی» مجری سابق تلوزیون ایران قرار گرفت تا سه ماه در بیمارستان بستری بود.

در همان زمان آقای اسانلو فایل صوتی‌ای را منتشر کرد که در آن فردی به نام «ارسلان» که با عنوان رابط «سیدمحمد حسینی» با اسانلو ارتباط داشت، مسئولیت این ترور توسط گروه ری‌استارت را بر عهده گرفت و «روح‌الله زم» مؤسس رسانه‌ی «آمدنیوز» را نیز تهدید به ترور کرد.

ارسلان در این فایل گفته بود: «حسینی به ما دستور داده هر کس که با ما همکاری نمی‌کند باید ترور شود.»

پس از انتشار این فایل، «حسینی» با انتشار تصویر چت تلگرامی خود با اسانلو، این ترور را «توطئه وزارت اطلاعات و سپاه» دانست و از اسانلو درخواست کرده بود با وی تماس بگیرد.

روز گذشته آقای اسانلو مدعی شد که «افشین نریمان» نیز توسط این گروه تهدید به ترور شده است.

«آقای اسانلو» امروز هم در توییتی جداگانه اعلام کرد که ممکن است «امیرعباس فخرآور» نیز طی هفته‌های آتی بازداشت شود. وی اتهام «فخرآور» و ارتباط او با این ترور را بیان نکرده است.

«اسانلو» می‌گوید تا سه هفته آینده با افسر عالی پرونده‌ ترور خود، کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد.

محمد حسینی در ویدیویی اتهام اسانلو و خبر دستگیری اش توسط اف بی آی را رد کرد:

منصور اُسانلو (اسالو) متولد ۴ اسفند ۱۳۳۸ در تهران، از رهبران سابق سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه (شرکت واحد) و فعال سندیکالیست ایرانی است که بارها به دلیل مبارزات کارگری و تلاش برای احقاق حقوق کارگران شرکت واحد و اتوبوسرانی در زندان‌های نظام جمهوری اسلامی زندانی شده‌ است.

افشین اسانلو برادر کوچک‌تر منصور که رئیس پیشین هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و از فعالان کارگری و زندانی سیاسی بود، در ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ در زندان رجایی‌شهر درگذشته است.

روز دوم می (۱۲ اردیبهشت سال‌جاری) «آمدنیوز» برای نخستین بار از «ترور منصور اسانلو» در نیویورک خبر داد و نوشت: «منصور اسانلو فعال کارگری در تظاهرات روز جهانی کارگر نیویورک با شائبه «ترور احتمالی» به بیمارستان منتقل شد. وی هم‌اکنون در حالت اغماء در بیمارستان بستری است.»

ساعتی بعد خانواده‌ی اسانلو که توسط اف بی‌آی از انتشار خبر ترور منع شده بودند، این خبر را تکذیب اظهار کردند اسانلو به دلیل ایست قلبی در هنگام رانندگی، دچار شکستگی جمجمه شده است. اما تنها با گذشت ۴ ماه از مخابره خبر نخست «آمدنیوز»، ترور منصور اسانلو توسط عوامل «سیدمحمدحسینی» تأیید و وی روز گذشته در حالی‌که از خروج از آمریکا منع شده بود، در حین فرار در فرودگاه بازداشت شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy