Sunday, Aug 26, 2018

صفحه نخست » هواپیمای «کوثر» در دزفول سقوط کرد؛ ف. م. سخن

E1532355-271B-405A-96E6-2A9DC50C3D81.jpegدقایقی پیش هواپیمای «کوثر» که تعمیر شده و ارتقا یافته ی اف ۵ امریکایی ست در دزفول سقوط کرد.

بعد از اشاره ی رسانه های خارج از کشور به این که هواپیمای کوثر ساخت ایران نیست و تعمیر شده ی هواپیمای از رده خارج شده ی اف ۵ است، خبرگزاری حکومتی تسنیم، طی مطلبی، پذیرفت که این هواپیما همان ارتقاء «سنگین یافته»ی اف ۵ امریکایی ست:
«جنگنده کوثر را می‌توان آغاز یک فرآیند برای ارتقاء سنگین جنگنده‌های موجود در بدنه نیروی هوایی ارتش و تولید جنگنده در ایران دانست، راهی که تازه آغاز شده و ما در ابتدای مسیری هستیم که کشورهای معدودی در جهان، پا در این عرصه گذاشته‌اند».

همین خبرگزاری نوشت:
«برای ایجاد زیرساخت‌ها و دستیابی به دانش ساخت جنگنده، نیاز به آزمون و خطاهای زیادی هست که یکی از مهمترین راه‌ها، رسیدن به جایی است که کشور بتواند جنگنده‌های دیگران را که در اختیار دارد، از طریق دانش موجود، ارتقا و یا توسعه بدهد.
آنچه امروز درمورد جنگنده کوثر رخ داده، همین است و متخصصان کشورمان توانسته‌اند جنگنده اف ۵ آمریکا را اساساً تبدیل به یک جنگنده مدرن‌تر کنند و در واقع امروز می‌توان گفت که ایران دارای یک استاندارد مدرن برای جنگنده‌های اف ۵ است.»

هواپیماهای اف ۵، سال هاست که در ارتش جمهوری اسلامی، از دور پرواز خارج شده اند.

سقوط امروز، سقوط یک فروند اف ۵ تعمیر شده و به قول تسنیم ارتقاء یافته -یا همان کوثر- است که اجازه ی پرواز پیدا کرده است.

هیچ هواپیمای از دور خارج شده ای بدون تعمیر اساسی اجازه ی پرواز پیدا نمی کند به همین دلیل هواپیمای سقوط کرده هم «قطعا» توسط ج.ا. تعمیر اساسی شده است.

در به قول تسنیم «آزمون و خطا»ی پرواز دادن یک هواپیمای از دور خارج شده و اسقاطی، این جان یک خلبان و آبروی یک کشور است که بر باد می رود و بهای آن را مردم می پردازند.

به خانواده ی سرهنگ خلبان فتاحی، درگذشت ایشان را تسلیت می گوییم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy