Sunday, Aug 26, 2018

صفحه نخست » شباهت واکنش عطاالله مهاجرانى و کیهان شریعتمداری به خبر مرگ مک کین + یک پیام تخیلی!

0222555.jpg

***

0222554.jpg

آیا مک کین ایران را به بمباران اتمی تهدید کرده بود؟ یا اینکه آقای مهاجرانی دروغ می گویند؟ خبر سال ۲۰۰۷ رادیو فردا را در زیر می خوانید:

ترانه «ایران را بمباران کنیم» در سخنرانی مک کین

جان مک کين، سناتور جمهوريخواه آمريکايی که برای حضور در انتخابات رياست جمهوری اين کشور تلاش می کند، در یک سخنرانی تبليغاتی در پاسخ به سوالی درباره ايران، بخشی از ترانه طنزی را خواند که در آن گفته می شود: «ايران را بمباران کنيم.»

آقای مک کين در سخنرانی تبليغاتی خود در ايالت کارولينای جنوبی، در پاسخ به سوال شهروندی که درباره سياست وی در قبال ايران پرسيد، گفت: «ترانه قديمی بيچ بويز را شنيده ايد که می گويد ايران را بمباران کنيم؟»

وی در ادامه زير لب بخشی از ترانه تغيير شکل يافته گروه قديمی بيچ بويز را اجرا کرد و خواند: «بمب، بمب، بمب، بزن بريم ايران رو بمبارون کنيم...»

گروه محبوب بيچ بويز، در سال ۱۹۶۱ ميلادی، ترانه ای محبوب با عنوان «Barbara Ann» اجرا کرد که مضمونی عاشقانه داشت. اين ترانه در سال ۱۹۶۵ برای نخستين بار روی صفحه منتشر شد.

اما بعد از حمله آمريکا به عراق، برخی منتقدان جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا و ديک چينی، معاون وی، با ملودی ترانه قديمی گروه بيچ بويز، ترانه ای طنز و انتقادی منتشر کردند که در ترجيع بند، خواننده می خواند: «بزن بريم ايران را بمباران کنيم.»

برای اين ترانه، ويدئويی نيز ساخته شده که در آن، از سياست های دولت جرج بوش انتقاد می شود.

بعد از اينکه آقای مک کين به جای ترجيع بند اصلی، متن کنايه آميز «بمب، بمب، بمب، بزن بريم ايران رو بمبارون کنيم...» را خواند، حاضرين در سخنرانی تبليغاتی در واکنش خنديدند.

اين اجرا و سخنان آقای مک کين، توسط يکی از حاضرين فیلمبرداری شده و بعد از اينکه ویدئوی آن در وب سايت اشتراک ويدئوهای يوتيوب قرار گرفته، نظر بسياری از رسانه های معتبر را به خود جلب کرده است.

همچنين يکی از کاربران اينترنت، سخنرانی آقای مک کين و اجرای وی از ترانه «ايران را بمباران کنيم» را با عکس هايی از تلفات و خشونت ها در عراق تدوين کرده که با استقبال جمعی از شهروندان منتقد کاخ سفيد همراه شده است.

سناتور جان مک کين، بعد از خواندن اين ترانه، سعی می کند که لحنی جدی داشته باشد و می گويد: «ايران خود را وقف نابودی اسراييل کرده است. همين يک موضوع بايد مورد توجه ما باشد، اما آنها همچنين تلاش می کنند تا به توانايی هسته ای نيز دست يابند.»

آقای مک کين در ادامه در حمايت از سياست های کنونی کاخ سفيد می افزايد: «زمانی که پرزيدنت بوش می گويد ما نبايد به ايران اجازه دهيم که اسراييل را نابود کند، من کاملا از او حمايت می کنم.»

آقای مک کين از معدود سياستمدارن جمهوريخواه آمريکايی است که ضمن حمايت همه جانبه از «جنگ عراق»، از منتقدان جرج بوش، در نحوه اداره جنگ است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای مک کين در آغاز تبليغات برای حضور در انتخابات رياست جمهوری سال ۲۰۰۸ آمريکا، با حمايت شهروندان جمهوريخواه رو به رو شد، اما اخيرا، وی در تلاش است تا با تغيير استراتژی تبليغاتی خود، بخت خود را برای جمع کردن کمک های مالی مردم و همچنين جمع کردن آرای آمريکايی ها، افزايش دهد.

کوين مک لافين، سخنگوی ستاد تبليغاتی جان مک کين، در واکنش به انتقادها از پاسخ اخير وی درباره ايران، به شبکه خبری ABC گفت: «سناتور در تلاش بود تا اندکی مزاح به اين ماجرا اضافه کند.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy