Monday, Aug 27, 2018

صفحه نخست » شگفتی سازی و رکوردشکنی حسین کیهانی دونده ایرانی در بازی‌های آسیایی

hossein_keihani.jpgایسنا - دونده استقامتی ایران در رده اول ماده ۳ هزار متر با مانع بازی های آسیایی ۲۰۱۸ ایستاد و مدال طلا را بر گردن انداخت.

به گزارش ایسنا، در نهمین روز از بازی های آسیایی ۲۰۱۸، حسین کیهانی دونده استقامتی ایران توانست در ماده ۳ هزار متر با مانع با رکورد ۸.۲۲.۷۹ و با اختلاف زیاد با نفر دوم در رده اول قرار بگیرد و مدال طلای بازی های آسیایی را بر گردن بیاندازد.

رکورد بازی های آسیایی در این ماده ۸:۲۵.۸۹ بود که او توانست سه ثانیه و ۱۰ صدم ثانیه آن را ارتقا دهد. دونده قطری با رکورد ۸:۲۸.۲۱ در رده دوم و دونده ژاپنی با ۸:۲۹.۴۲ در رده دوم ایستادند.

کیهانی در رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۱۷ نیز رکورد ملی ایران را در سه هزار متر بامانع بعد از سال‌ها شکسته بود. او در قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ هندستان و رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا ۲۰۱۸ نیز به مدال طلا رسیده بود.

ایران در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸، توسط حمید سجادی در ماده سه هزار متر بامانع به مدال نقره رسیده بود و اکنون بعد از بیست سال حسین کیهانی توانست شگفتی ساز شود و به مدال طلای این ماده دست یابد.

به گزارش ایسنا، دوومیدانی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸، ۱۲ نماینده دارد که تاکنون ۷ نماینده ایران در ماده‌های مختلف رقابت کرده‌اند و موفق به کسب یک مدال طلا شده اند.

دوی ۴۰۰ متر: علی خدیور در مقدماتی مصدوم شد و به خط پایان نرسید.

پرتاب وزنه: شاهین مهردلان با سه پرتاب خطا در ماده حذف شد. علی ثمری نیز فقط با دو پرتاب صحیح در رده هفتم پرتاب وزنه قرار گرفت.

دوی ۴۰۰ متر با مانع: رضا ملک پور در در دسته خودش پنجم شد و به فینال نرسید.

دوی ۱۰۰ متر: حسن تفتیان در فینال دوی ۱۰۰ متر ششم شد و از رسیدن به مدال بازماند.

پرتاب چکش: رضا مقدم با رکورد ۶۴.۶۹ نهم شد.

دوی سه هزار متر با مانع: حسین کیهانی به مدال طلای این ماده رسید.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy