Saturday, Sep 22, 2018

صفحه نخست » جدال مردم بر سر حمله مسلحانه اهواز؛ حامیان نظام در مقابل براندازان

jedalTwitter_092118.jpgصدای آمریکا - تنها ساعتی بعد از حمله مسلحانه به رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز، کاربران ایرانی در فضای مجازی به دو دسته تقسیم شده اند: گروهی که حامی جمهوری اسلامی ایران هستند، می گویند اتفاق روز شنبه تصوری از «فردای براندازی» است و در مقابل مخالفان جمهوری اسلامی، کل این ماجرا را «نمایش» می نامند.

روز شنبه ۳۱ شهریور در حین اجرای رژه نیروهای مسلح در اهواز چند فرد مسلح به سوی نیروها و مردم حاضر در محل رژه تیراندازی کردند که بیش از ۲۰ نفر کشته و دهها نفر زخمی شدند.

ساعتی بعد از این حمله، خبرهای ضد و نقیضی درباره عاملان حمله منتشر شد.

مقامات امنیتی خوزستان، حمله را به یک گروه جدایی طلب نسبت داده اند اما سخنگوی گروه الاحواز از اظهارنظر مستقیم در این باره خودداری کرد و تنها گفت که جوانان «مقاومت ملی اهواز» این حمله را انجام داده اند.

همزمان سایت اعماق که خبرهای گروه دولت اسلامی، داعش را پوشش می دهد، ادعا کرد حمله روز شنبه کار اعضای این گروه است.

اما در توئیتر کاربران به دو گروه تقسیم شدند:

واکنش افراد نزدیک به حکومت

برخی فعالان اینترنتی نزدیک به حکومت ایران از جمله حسین درخشان در توئیت های خود حمله روز شنبه را به «براندازی» ربط داده و گفته اگر در ایران براندازی شود، چنین شکلی خواهد داشت.

از جمله این توئیت صبا آذرپیک:

یک کاربر دیگر نیز در حاشیه حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز خطاب به آنچه «براندازان» نامیده، توصیه هایی کرده است: یک کاربر دیگر حمله اهواز را به «فردای براندازی» ربط داد و نوشت: واکنش مخالفان جمهوری اسلامی از جمله این کاربر نوشته کسانی که حمله روز شنبه را به «براندازی» نسبت می دهند، سعی در پرونده سازی علیه فعالان سیاسی مخالف جمهوری اسلامی دارند کاربر دیگری می گوید این یک هدف جمعی از سوی اصلاح طلبان است که «حمله تروریستی اهواز» را برای کوبیدن براندازها استفاده کنند. یک کاربر دیگر این اقدام اصلاح طلبان را «سناریوی بحران سازی» نامیده است. کاربر دیگری رویداد اهواز را «نمایش مسخره» نامیده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy