Friday, Sep 28, 2018

صفحه نخست » مسمومیت الکلی در بندرعباس: ۱۰ نفر فوت و ۵۲ نفر دیالیز شدند

40CD0865-30B9-471D-9D84-8408D1B449FE.jpegچند ده کشته در رفسنجان، چندین کشته در سیرجان، رویدادی مشابه در کرمان، واقعه‌ای شبیه در کرج و...؛ قطار کشنده مشروبات مسموم ساعاتی‌ست به بندرعباس رسیده و متاسفانه تلفاتش رو به افزایش است.

به گزارش «تابناک»، دکتر فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش شمار مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی در اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکی در بندرعباس خبر داد و گفت: شمار مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی در اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی هم‌اکنون به ۱۱۸ نفر رسیده است.

وی از جان باختن ۱۰ نفر از مسموم شدگان خبر داد و با وخیم توصیف کردن حال برخی دیگر از ایشان، گفت: تاکنون ۵۲ نفر از این افراد دیالیز شده‌اند و تعدادی دیگر نیز در نوبت دیالیز هستند. گروه سنی افراد مسموم شده ۱۷ تا ۵۰ سال است.

رویدادی تلخ و پرتلفات که به شدت مسبوق به سابقه است تا جایی که در بسیاری از استان های کشورمان مشابهش را تجربه کرده‌ایم. تجربیاتی که ظاهرا قرار نیست از آن هیچ درسی گرفته شود؛ چه درس گیرندگان مسئولان باشند و چه آنهایی که علاقمند به مصرف مشروبات هستند!

دستگیری یکی از عوامل توزیع مشروب مسموم

در همین حال، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان به ایسنا گفت: در پی مسمومیت و مرگ تعدادی از شهروندان بندرعباسی بر اثر مسمومیت مشروبات الکلی، پلیس هرمزگان از اولین لحظات وقوع این حادثه به پرونده ورود کرده و آن را مورد پیگیری جدی و فوری قرار داد.

سرهنگ محمد شریفی افزود: با تحقیقات گسترده پلیس امنیت عمومی استان ابتدا تعدادی از عوامل توزیع شناسایی شدند و پس از آن یکی از عوامل اصلی دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس با اشراف اطلاعاتی بر پرونده تمرکز کامل داشته و به زودی پس ازتکمیل تحقیقات، جزئیات آن منتشر می‌شود.

دستگیری زن و شوهر سازنده مشروبات

سرهنگ «اسماعیل مشایخ»، فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس در خصوص پرونده مسمومان الکلی در بندرعباس افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های پلیسی یک زن و شوهر سازنده‌ی مشروبات الکلی توسط پلیس امنیت عمومی شناسایی و دستگیر شدند. این دو فرد خانه‌شان را به کارگاه تهیه و ساخت مشروبات الکلی تبدیل کرده بودند.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون این زوج در کلانتری ۱۱ به سر می‌برند و بازجویی و تحقیقات از این افراد ادامه دارد، گفت: همچنین سرکرده اصلی که توزیع‌کننده این مشروبات دست‌ساز بوده و از افراد سابقه‌دار است هم‌اکنون دستگیر شده و بازجویی‌ها از این فرد ادامه دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy