Thursday, Nov 1, 2018

صفحه نخست » ما و دور دوم تحریم های امریکا علیه نظام اسلامی حاکم بر ایران؛ ف. م. سخن

درست در زمانی که چشم میلیون ها انسان، بخصوص جوانان، به شمارش معکوس برگزاری «اسپشال ایونت»ِ شرکت اپل، برای معرفی دستگاه های جدید رایانه ای اش بود، سایت «صدای امریکا»، بر بالای صفحه ی اول خود، شمارش معکوس، برای آغاز دور دوم تحریم ها علیه نظام اسلامی حاکم بر ایران را آغاز کرد.

الان که در حال نوشتن این مطلب هستم ۵ روز به آغاز این تحریم ها باقی مانده است.

در دور اول تحریم ها، اقتصاد ایران، دچار شوک شدید شد، گویی کسی به تاثیرات تحریم اولیه، که تازه تحریمی نیم بند، بود باور نداشت.

بازار ارز در ایران، دچار نوسانات شدید شد، که یک پای بازی، در بالا و پایین بردن قیمت ارز، خود حکومت اسلامی بود. در این بازی، بر اساس مطالعات اولیه ی کارشناسان، حکومت اسلامی توانست مقدار زیادی پول، از مردم داخل کشور، چپاول کند، و عده ای را به خاک سیاه بنشاند.

توصیه ی ما به مردم کشورمان این است، وارد بازی یی که در آن تخصص ندارند نشوند، و اگر در باره ی مقوله ی ارز و نقش حکومت در تغییر قیمت ها اطلاعاتی ندارند، با به خطر انداختن مختصر سرمایه ی خود، در صدد برد مبالغ کلان نباشند.

اکنون با وارد شدن ج.ا. به مرحله ی دوم تحریم ها، مجددا در اقتصاد کشور، شاهد رویدادهایی خواهیم بود که حکومت اسلامی، قطعا برای رویارویی با آن ها، به روش هایی که به نفع مردم نخواهد بود، متوسل خواهد شد. باید بسیار مراقب بود که گول ترفندهای ارزی حکومت را نخورد و اگر قصد نجات سرمایه های کوچکی که با افزایش تورم از میان می روند هست، باید با اطلاع کامل عمل کرد.

در تمام این جریانات یک چیز قطعی ست: حکومت به فکر مردم و مشقاتی که باید متحمل شوند نیست. در همین چند روزه دیدیم که حسن روحانی، با وقاحت تمام، ادعا کرد که مردم از امریکا عصبانی هستند، نه از نظام خودشان، و با اطمینان کامل، اظهار داشت که امریکا در اقدامات خود علیه ایران موفق نخواهد شد. او با اعتماد به نفس کامل، این اظهارات دروغ را بر زبان آورد که امریکایی ها، قدم به قدم در حال عقب نشینی هستند و بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا اعلام کرده اند که در کنار ایران خواهند ایستاد.

البته وقاحت، جزو خصائل آخوندهاست و حرجی بر حسن روحانی نیست. بر ماست که در این اوضاعی که هیچکس به فکر ما نیست، خود، فکرِ چاره کنیم. تا این نظام سر تا پا فاسد، بر ایران حاکم است، ما مردم، روز خوش نخواهیم دید.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy