Tuesday, Nov 13, 2018

صفحه نخست » حامی جمهوری اسلامی در سوییس، خواستار سرکوب مخالفان نظام توسط کشورهای اروپایی شد

damavand1_113118.jpgدماوند - یکی از حامیان جمهوری اسلامی در سوییس، خواستار سرکوب مخالفان جمهوری اسلامی توسط کشورهای اروپایی شده است.

رضا نصری خود را «حقوقدان در موسسه عالی مطالعات بین‌المللی ژنو» و «وکیل بین‌الملل» معرفی می‌کند و در گفتگوهای متعدد با رسانه‌های جمهوری اسلامی و همچنین در شبکه‌های اجتماعی، به شدت و قاطعانه از عملکرد جمهوری اسلامی دفاع می‌کند.

او در یکی از آخرین توییت‌های خود، پا را از این هم فراتر گذاشت و خواستار آن شد تا کشورهای اروپایی، مخالفان جمهوری اسلامی را به خاطر «اخلال در امنیت اروپا» تحت تعقیب قضایی قرار دهند.

20181113_131919.jpgگفتنی است که حساب روزنامه رسمی دولت جمهوری اسلامی (روزنامه ایران) و نیز مصطفی تاجزاده، از چهره‌های شاخص جناح به اصطلاح اصلاح‌طلب جمهوری اسلامی، این توییت را ریتوییت کرده‌اند.

به نظر می‌آید جناح اصلاح‌طلب جمهوری اسلامی در دفاع از حکومت ایران بر باد ده، از اصولگرایان هم فراتر رفته و حتی کشورهای اروپایی را هم به سرکوب مخالفان جمهوری اسلامی ترغیب می‌کند.

alizadeh_113118.jpgعلی علیزاده ۵ سال پیش درباره سوریه چه می‌گفت؟

علی علیزاده یک ایرانی بدون هیچ سابقه فعالیت سیاسی و تحلیلگری بود که پس از جنبش سبز به عنوان «مدرس فلسفه در انگلستان» و «تحلیلگر سیاسی» توسط بی‌بی‌سی فارسی به مردم ایران عرضه شد.

او که پناهنده سیاسی نیز است، به تدریج در سال‌های اخیر به حامی سینه‌چاک جمهوری اسلامی، خامنه‌ای، سپاه قدس، قاسم سلیمانی، حزب‌الله لبنان، حوثی‌های یمن و... تبدیل شده و به تخریب مخالفان جمهوری اسلامی می‌پردازد.

به عنوان مثال، علیزاده، بحران سوریه را ناشی از «توطئه مشترک کشورهای غربی» و به ویژه «مثلث آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی» می‌داند و از نقش جمهوری اسلامی، سپاه قدس و حزب‌الله در این کشور تقدیر می‌کند و دخالت خونین جمهوری اسلامی در سوریه را با هدف تقویت «عمق استراتژیک» ایران در منطقه توجیه می‌کند.

20181113_105853.jpg او اما همیشه اینگونه نمی‌اندیشید. تصویر زیر، یک توییت از علی علیزاده را نشان می‌دهد که همانگونه که مشخص است در تابستان سال ۲۰۱۳ یعنی حدود پنج سال پیش نوشته و منتشر شده است.

علیزاده حامی امروز حزب‌الله، سپاه قدس و جمهوری اسلامی، در آن هنگام، اگرچه همچنان با «غرب» مخالف بود، اما از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به عنوان «قصاب» نام می‌برد و از «تمامیت‌خواهی» جمهوری اسلامی و روسیه به عنوان یکی از عوامل «تراژدی» سوریه یاد می‌کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy