Saturday, Dec 8, 2018

صفحه نخست » سخنرانی مسعود پزشکیان در دانشگاه تبریز نیمه‌تمام ماند

پزشکیان: با فحش دادن و فریاد کشیدن به جایی نمی‌رسیم

رویداد۲۴ - مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس و حجت الاسلام احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه تبریز حاضر شدند اما آنگونه که منابع خبری از تبریز گفته‌اند هنگام شروع سخنرانی حجت الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس و مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس، جمعی از دانشجویان دانشگاه تبریز با ایجاد اختلال در سخنرانی پزشکیان سخنان او را نیمه تمام گذاشتند و او مراسم را ترک کرد.

هنگام پخش کلیپ معرفی مازنی به منظور دعوت به سخنرانی جمعی از دانشجویان با شعار «مرگ بر فتنه‌گر» سعی در بر هم زدن سخنرانی او داشتند که موفق نشدند.

این مراسم حاشیه‌های زیادی همچون حضور پرتعداد دانشجویان در تالار وحدت دانشگاه تبریز داشت. همچنین در این مراسم به جهت تنش بین برخی از دانشجویان، پزشکیان جلسه را ترک کرد و مراسم نیمه تمام ماند.

سایت آناج نزدیک به اصولگرایان تبریز هم نوشت پزشکیان در این مراسم گفته است: «در این مملکت باید مفت کار کنیم، اگر مرد هستید وقتی در جای ما قرار گرفتید ساده زندگی کنید و اجازه دهید فرزندان‌تان مثل عروس بنده در زیرزمین زندگی کنند.»

او گفته بنده هیچگاه از مردم فرار نکرده‌ام و در همان صفی می‌ایستم که شهروندان ایستاده‌ام؛ اگر بسیجی‌ها شمایید من برای بسیج متاسفم!

147596_550.jpgنائب رئیس اول مجلس در این مراسم گفت: حاکمان و قدرتمندان و سیاست گذاران قانون را باید براساس عدالت وضع کنند. قضاوت را هم براساس عدالت باید برپا کرد. وقتی به قدرت می رسیم، جناح خودمان را بالا می کشیم، نه عدالت را! ما نتوانستیم عدالت را در این کشور برپا کنیم بنابراین ذهن دانشجو باید براساس برپایی عدالت باشد.

یک کانال خبری نیز که اخبار مسعود پزشکیان را پوشش می دهد از تنش برنامه‌ریزی شده برای سخنرانی نایب رئیس مجلس در دانشگاه تبریز خبر داده و نوشته پزشکیان در در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز گفته به احترام دانشجویان به دانشگاه آمدم تا به بحث و بررسی مسایل بپردازم اما عده‌ای می‌گویند تا حالا چه کردی؟ متاسفانه جوی در دانشگاه ایجاد کرده‌اند که با داد و فریاد حرفشان را بزنند، با فشار آوردن که کاری درست نمی‌شود. اینکه من چکار کرده‌ام بحث دیگر و ما چکار کرده ایم بحث دیگر. برخی که خود را منتسب به جاهای خاص می دانند علت اصلی مناقشات کشور هستند و در اقلیت دانشگاه‌ها هم حضور دارند.

مسعود پزشکیان: دانشجویی که منطق نداشته باشد، هر بلایی که سرش می‌آورند حقش است:


وی با بیان اینکه وقتی به قدرت می رسیم به جای اینکه بر اساس عدالت رفتار کنیم، جناح خودمان را بالا می کشیم، افزود: حتی قومیت ها و مذاهب دیگر نیز جز عدالت حرفی ندارند و باید عدالت را پیاده کنیم که هنوز اجرا نکرده ایم.

پزشکیان خطاب به دانشجویان معترض گفت: من نگاه خودم را گفتم و شما هم اعتراضی دارید بیایید نقد کنید؛ متاسفانه جوی در دانشگاه ایجاد کرده اید که نمی شود حرف از کرسی آزاداندیشی زد.

وی با بیان اینکه با فحش دادن و فریاد کشیدن به جایی نمی رسیم، افزود: منطقی که فریاد می زند منطق نیست، من آماده شنیدن نقدها هستم، بگویید تا بشنوم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر کسی ادعای مردمی بودن دارد، بنده هستم؛ همه دوستانم آمریکا هستند و من اینجا مانده ام.

پزشکیان ادامه داد: بعد از چهل سال طبابت نه سهامی دارم و نه پولی از کسی گرفته ام، بنده متهم ام که با پزشکان مشکل دارم جون هنوز هم معتقدم نباید این همه پول به آنها داد.

وی خطاب به دانشجویان معترض گفت: اگر مرد هستید وقتی در جای من قرار گرفتید، جوری زندگی کنید که من زندگی کرده ام.

پزشکیان ادامه داد: من به عنوان نایب رییس مجلس از پاویون فرودگاه رفت و آمد نمی کنم و از همان جایی می روم که مردم عادی عبور می کنند.

وی خطاب به دانشجویانی که فریاد کشیده و نظم جلسه را بر هم می زدند، گفت: بنده به عنوان نماینده، مدعی ام که اگر از دستم بربیاید مشکلات شما را پیگیری می کنم، با داد کشیدن نه شما به جایی می رسید و نه ما می توانیم کمک کنیم.

پزشکیان با انتقاد از تهمت زنندگان، اظهار داشت: اگر منطق دارید، با منطق صحبت کنید؛ درحالی تهمت و افترا می زنید که زندگی من شفاف است و برخلاف مدعیان حامی شما، از هیچ امتیازی استفاده نکرده ام.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy