Wednesday, Jan 9, 2019

صفحه نخست » واکنش گزارشگر افغان به حمله نژادپرستانه علی انصاریان بعد از گزارش جنجالی بازی با یمن

amanollah_Ghisari.jpgامان‌الله قیصاری، گزارشگر افغانستانی بازی ایران- یمن در جام ملت‌های آسیا در گزارش خود از سانسور تصاویر مسابقات توسط صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و تأخیر در نمایش مسابقات سخن گفته بود.

بی بی سی - صحبت‌های علی انصاریان، بازیکن پیشین باشگاه پرسپولیس ایران و مجری تلویزیون در واکنش به اظهارنظر یک خبرنگار ورزشی تلویزیون افغانستان در جریان بازی فوتبال ایران و یمن با واکنش‌ گسترده کاربران در شبکه‌های اجتماعی همراه بوده است.

اما ماجرا چه بوده؟

امان‌الله قیصاری، مجری تلویزیون خصوصی لمر افغانستان در جریان پخش زنده بازی ایران و یمن در چارچوب جام ملت‌های آسیا در حالی‌که تلویزیون شماری از تماشاگران زن را در استادیوم ورزشی محمد بن زاهد در امارات نشان می‌داد، گفت: "این تصاویری را که شما به صورت زنده می‌بینید، ایرانی‌ها با یکی دو دقیقه تاخیر می‌بینند؛ خیلی از این تصاویر را حتی نمی‌بینند."

در پی آن آقای انصاریان در برنامه زنده تلویزیونی به نوعی ادای لهجه مجری تلویزیون افغانستان را در آورد و گفت: "دوست عزیز ما چیزهایی دیدیم که شما اصلا ندیدید. پس یادت هم باشد در باره کشوری حرف می‌زنی که خیلی خیلی هم مدیونش هستی."

شمار زیادی از کاربران فضای مجازی این اظهارات آقای انصاریان را "نژادپرستانه و توهین‌آمیز" خواندند اما شماری هم آن را تنها یک شوخی دانسته‌اند.

در پی این واکنش‌ها آقای انصاریان با انتشار ویدیویی در توییتر خود گفت که صحبت‌هایش متوجه "گزارشگر افغانستانی" بوده و گفته در هر صورت "اگر باعث ناراحتی بعضی از دوستان افغانستانی شده،از همینجا ازشان عذر می‌خواهم. جرئتش را دارم که عذرخواهی کنم ولی می‌گویم سوتفاهم شده."

آقای انصاریان ویدیوی خود را با این تاکید آغاز می‌کند که "من حرف و سخنم در باره گزارشگر افغانستانی بود که در باره بازی ایران و یمن صحبت کرد. نباید نظر بده چون هر سازمان و کشوری قانون و اصول خودش را داره."

شماری از کاربران از عذرخواهی آقای انصاریان استقبال کرده و آن را یک اقدام نیک خوانده‌اند.

42-9f2e4fe8a74b.jpg"سانسور، واقعیت انکارناپذیر ایران"

امان‌الله قیصاری، گزارشگر ورزشی تلویزیون‌های طلوع و لمر به بی‌بی‌سی فارسی گفت که منظورش از سخنانش این بوده که سانسور در ایران "واقعیت انکارناپذیر" است.

او گفت: "فکر می‌کنم به یک واقعیت اشاره کردم که هیچ کس نمی‌تواند انکارش کند. اینکه سانسور در ایران است، اینکه بیننده‌های تلویزیون ایران مسابقات را با تاخیر می‌بینند و اینکه خیلی از تصاویری را که ما اینجا دیدیم، آنها نمی‌بینند. فقط می‌خواستم به تفاوت پخش تلویزیون ما و تلویزیون ایران اشاره بکنم. هیچ قصد دیگری نداشتم."

d12d20cd3c.jpg

آقای قیصاری در مورد عذرخواهی علی انصاریان گفت: "اگر عذرخواهی هم کرده، گفته که من فقط جواب گزارشگر را دادم منتها تو با لهجه گزارشگر که نماینده مردم یک سرزمین است، شوخی کردی یا مورد تمسخر قرار دادی و این اصلا کار جالبی نیست."

فیروز مشعوف، یکی دیگر از مجریان ورزشی تلویزیون افغانستان با انتشار ویدیویی به این موضوع واکنش نشان داد. این ویدئو در میان کاربران ایرانی بازتاب گسترده داشت. یکی از کاربران گفت که او آقای انصاریان و تلویزیون ایران را "با خاک یکسان کرد".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy