Thursday, Jan 10, 2019

صفحه نخست » درباره شایعه استعفای ظریف و خروج ایران از برجام

zarif.jpg

وحید ایمانی مجری سابق صدا و سیما و خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قطعی شدن خروج جمهوری اسلامی از برجام خبر داده است. او در توییتر خود نوشته استچند دقیقه پیش با خبر شدم که شورای عالی امنیت ملی پس از تایید رهبر انقلاب تصمیم به خروج از برجام را گرفتند.». پس از انتشار این توییت این خبرنگار سابق صدا و سیما مجبور به حذف توییت خود شده است. گفته می‌شود باشکاه خبرنگاران جوان یکی از نهادهای زیرنظر دستگاه‌های امنیتی است.

774487.jpeg

واکنش دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت به «شایعه خروج از برجام و استعفاء ظریف»

علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت مطالب منتشر شده در مورد خروج ایران از برجام و استعفای محمدجواد ظریف وزیر خارجه را منتسب به «جریانی مشکوک» دانست که هدفش برهم زدن «آرامش مردم» است.

چهارشنبه شب به ویژه در توییتر مطالبی درباره خروج ایران از برجام و استعفای ظریف منتشر شد. در پی آن برخی از سایت‌های خبری در ایران این مطالب را «شایعه» دانسته و آن را تکذیب کردند.



انتخاب - درحالیکه در در ساعات گذشته، شایعاتی در مورد استعفای محمدجواد ظریف و تصویب خروج ایران از برجام در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، پیگیری‌های خبرنگار «انتخاب» حکایت از دروغ بودن این ادعا‌ها دارد.

خبرنگار «انتخاب» کسب اطلاع کرد که خبر استعفای ظریف وزیر خارجه و تصویب خروج ایران از برجام از اساس دروغ است.

این اخبار نادرست درحالی در ساعات گذشته منتشر شده که ظریف قصد دارد هفته‌ی آینده به همراه هئیتی اقتصادی به عراق سفر کند.

بررسی‌های «انتخاب» نشان می‌دهد این اخبار جهت دار با هدف ایجاد التهاب در کشور و بازار ارز و طلا است.

عجیب آنکه با وجود تکذیب مکرر، این اخبار در رسانه‌ها و کانال‌های بی هویت، انهم به نقل از منابع آگاه، منتشر میشود که تنها به فکر افزایش اعضای خود یا التهاب در کشور و بازار هستند!

در همین زمینه:

خروج از توافق هسته‌ای یک گزینه برای تهران است اما تنها گزینه نیست

محمدجواد ظریف که برای دیدار با مقامات هندی و شرکت در کنفرانس سالانه رایسینا در هفته جاری به دهلی نو سفر کرده بود، در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تصریح کرد: ایران به برنامه‌های هوافضای خود ادامه می‌دهد. هیچ قانون بین‌المللی چنین برنامه‌ای را ممنوع نکرده است.

به گزارش ایسنا؛ ظریف در ادامه گفت که خروج از توافق هسته‌ای که در سال ۲۰۱۵ با قدرت‌های جهان به دست آمد یک گزینه برای تهران است اما تنها گزینه روی میز نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy