Saturday, Jan 12, 2019

صفحه نخست » در روز دبل سردار، تیم ملی بی‌دردسر ویتنام را شکست داد + فیلم

azmoon_011219.jpgرادیو فردا - تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدارش از جام ملت‌های آسیا با نتیجه دو بر صفر از سد ویتنام گذشت.

ایران که در دیدار نخست با پنج گل بر یمن غلبه کرده بود، در دیدار دوم نیز دروازه‌اش را بسته نگه داشت.

ویتنام که در دیدار اولش با نتیجه سه بر دو مغلوب عراق شده بود، مقابل ایران نیز در نیمه دوم چند موقعیت گلزنی به دست آورد اما موفق نشد توپ را از خط دروازه عبور دهد.

این بازی در استادیوم آل نهیان ابوظبی و به قضاوت محمدتقی داور سنگاپوری برگزار شد. در دیگر دیدار این گروه، عراق به به مصاف یمن می‌رود.

ایران حالا با شش امتیاز صدرنشین گروه D است و صعود خود را به مرحله یک‌هشتم نهایی مسجل کرده.

سردار آزمون زننده هر دو گل ایران بود. او گل اول را با ضربه سر و گل دوم را با پا زد. آزمون حالا در جدول گلزنان ملی ۲۶ گله است.

مهاجم باشگاه روبین کازان در جدول جام ملت‌ها نیز سه گله شد تا در صدر بایستد. وو لی به اتفاق دابائو از چین، طارمی از ایران، سونیل چتری از هندوستان و اوساکو از ژاپن دو گله‌اند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در ترکیب تیم ملی ایران علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی‌گنجی، وریا غفوری، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، وحید امیری (۶۴- احمد نوراللهی) اشکان دژاگه، سامان قدوس، مهدی طارمی (۶۴- مهدی ترابی) و
سردار آزمون (۷۹- کریم انصاری‌فرد) بازی کردند.

طارمی و حاج‌صفی دو یار ایران بودند که کارت زرد گرفتند. در دیدار نخست نیز رامین رضاییان با کارت زرد جریمه شده بود.

گل اول ایران را غفوری پایه‌گذاری کرد. او در سی و هشتمین دقیقه توپ را به قدوس سپرد تا با ارسال بلند، اسم آزمون که هیچ مدافعی او را نگرفته بود به عنوان اولین گلزن بازی ثبت کند.

در دقیقه ۶۹ ترابی تازه وارد به غفوری و او هم به دژاگه پاس داد. در ادامه توپ مجدداً به ترابی رسید تا با چرخش و شوت، توپ را برای دومین بار وارد دروازه ویتنام کند.

آزمون و طارمی چندین موقعیت دیگر هم در جریان بازی داشتند. یک موقعیت ایده‌آل را هم نوراللهی از دست داد. جدی‌ترین موقعیت ویتنام نیز در حالت تک به تک بود که بیرانوند مهار کرد.

در این مسابقه نیز مانند دیدار با یمن، تماشاگران ایرانی حضور پر تعدادی نداشتند. در حالی که همواره در بازی‌های باشگاهی یا ملی که به میزبانی امارات برگزار می‌شود، ایرانیان حضور پررنگی داشته‌اند.

یحیی گل‌محمدی سرمربی پدیده مشهد و مدافع سابق تیم ملی ایران در ورزشگاه آل نهیان حضور داشت.

آخرین بازی ایران در مرحله گروهی، چهارشنبه در دبی مقابل تیم ملی عراق برگزار خواهد شد.

ایران در حال حاضر با هفت گل زده و بدون گل خورده، بهترین خط دفاعی و بهترین خط حمله جام ملت‌های آسیا را در اختیار دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy