Wednesday, Jan 16, 2019

صفحه نخست » ایران صفر - عراق صفر، ایران سرگروه شد + واکنش کی روش

iranIraq_011519.jpgایران صفر- عراق صفر؛ ایران سرگروه شد

ملی پوشان ایران با تساوی بدون گل مقابل عراق به‌عنوان صدرنشین گروه D به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌ها صعود کردند.

تیم ملی عراق با وجود حملاتی که در دقایق پایانی داشت، نتوانست تیم ملی ایران را در دیداری پُر برخورد که مثل جدال چهار سال قبل داوری جنجالی و بحث برانیگزی هم داشت، شکست دهد تا به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به شاگردان کی‌روش، در رده دوم گروه D بایستند.

در دیگر مسابقه این گروه نیز، تیم ملی ویتنام موفق به برتری 2 بر صفر برابر یمن شد تا در سومین دیدارش در جام ملت‌های آسیا صاحب 3 امتیاز شود.

01373415.jpg

به گزارش ایران وایر تیم ایران با تغییراتی جدید و غیرقابل پیش بینی وارد بازی شد. کارلوس کی‌روش تیمش را برخلاف دو بازی گذشته با دو هافبک دفاعی به زمین فرستاد و از آرایش ۱-۳-۲-۴ برای شروع بازی استفاده کرد. خط دفاعی ایران تقریبا به صورت کامل تغییر کرد. زوج کنعانی‌زادگان و مجید حسینی عجیب بود. در سمت راست وریا غفوری قرار گرفت و در سمت چپ هم میلاد محمدی دوباره به ترکیب بازگشت. به این ترتیب رامین رضاییان، احسان حاج صفی و مرتضی پورعلی‌گنجی از ترکیب بیرون رفتند. در خط میانی امید ابراهیمی این بار روزبه چشمی را زوج خود دید. جلوی این دو هافبک دفاعی، سه نامدار قرار گرفتند. علیرضا جهانبخش، سامان قدوس و وحید امیری که نخستین بار بود از ابتدا کنار هم بازی می‌کردند. سردار آزمون هم در نوک حمله قرار داشت. در حقیقت مهدی طارمی و اشکان دژاگه هم از ترکیب دور مانده بودند.

این شاید مهمترین پولتیک ابتدایی کی‌روش به همتای خود در عراق بود. هم آرایش اولیه را تغییر داد و هم ترکیب چیدمان را به هم ریخت. کی‌روش آن قدر دستش پر هست که از هر سیستمی به هر نحوی که بخواهد استفاده کند.

بهترین بازیکن


همام طارق با جنگندگی بالا، برتری در بیشتر نبردهای تن به تن با ملی پوشان ایران و جدال روی توپ‌های هوایی، بارها مانع از ایجاد حملات شاگردان کی‌روش شد و در انتقال توپ از عقب زمین به خط حمله و پاس‌های دقیق خود نقش کلیدی در جریان تساوی عراق داشت و می‌توان او را در کنار علی عدنان، مدافع چپ عراق به‌عنوان بهترین بازیکنان زمین دانست.


علی عدنان نیز بارها مانع از نفوذ علیرضا جهانبخش و وریا غفوری از جناح راست شد و با نمایش خوبی که در خط دفاعی عراق داشت، دو بار هم با تکل‌های به موقع خود مانع از گلزنی ملی پوشان ایران شد.

اتفاق ویژه


درست مثل جام ملت‌های 2015 استرالیا، دیدار امشب تیم‌های ایران و عراق نیز داوری جنجالی داشت که با اعتراض کارلوس کی‌روش نیز مواجه شد؛ روشن ایرماتوف که ازجمله داوران سرشناس فوتبال آسیا محسوب می‌شود و سرمربی ایران نیز عنوان کرده بود از انتخاب او به‌عنوان آخرین دیدار مرحله گروهی تیمش رضایت دارد، در این بازی روی دو صحنه مشکوک به پنالتی برای ایران اعلام پنالتی نکرد و در برخوردهای شدید میانه زمین نیز بعضا تصمیمات قاطعانه‌ای نداشت تا در دو صحنه بازیکنان دو تیم نیز با یکدیگر درگیری پیدا کنند؛ اتفاقاتی که مطمئنا دوباره با واکنش‌های تند کی‌روش و البته کاتانچ مواجه خواهد شد.

کی روش: در نیمه دوم استراتژی را تغییر دادیم / بازیکنانم از پرستیژ بالای خود پرده برداشتند

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش که با تساوی بدون گل مقابل عراق به عنوان صدرنشین گروه D موفق به صعود به مرحله بعدی جام ملت‌ها شد در نشست خبری از روشن ایرماتف انتقاد کرد و او را یکی از حریفان تیمش در این گروه خواند.

کارلوس کی‌روش بعد از تساوی برابر عراق گفت: بازی پر فشاری را پشت سر گذاشتیم و خود بنده هم خسته هستم. بازی خوبی را از هر دو تیم شاهد بودیم و هواداران ایران و عراق مطمئنا از آن راضی بودند. نیمه اول ما حاکم میدان بودیم و دو موقعیت خیلی خوب داشتیم و استفاده نکردیم. در نیمه دوم استراتژی ایران تغییر کرد و بر روی ضد حملات برنامه ریزی کردیم و به عراق اجازه دادیم کارش را انجام بدهد. ما یک موقعیت داشتیم و آن‌ها هم یک موقعیت و در مجموع بازی خوبی را دیدیم.

کارلوس کی روش در ادامه با اشاره به کار سخت تیمش در ادامه این مسابقات گفت: نگاه بنده این گونه است که در حال حاضر تیم به استراحت نیاز دارد و باید از لحاظ ذهن و بدنی خودمان را برای بازی های آینده آماده بکنیم، جام ملت های واقعی از اینجا آغاز خواهد شد. از اینجا همه چیز برای برنده و هیچ چیز برای بازنده خواهد بود. به این معناست که باید نگاهمان را کاملا دقیق کنیم تا بازی های آینده را پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص اینکه در آینده هم در ترکیب تیم ملی تغییر خواهد داشت یا نه گفت: من به این مسائل شگفتی نمی‌گویم. این‌ها یک سری مسائل هستند؛ شگفتی نیست و ما 23 بازیکن داریم که همه آمادگی دارند و بازی به بازی نسبت به استراتژیکی که داریم تغییرات را اعمال می‌کنیم و از آن‌ها استفاده می‌کنیم. بازیکنان من ثابت کردند که همگی آمادگی لازم دارند. در دقایقی از بازی که باید خوب عمل می‌کردند بازی را در دست گرفتند و در دقایق دیگری که شاهد بازی احساسی بودیم، بازیکنانم از شخصیت و پرستیژ بالای خوب پرده برداشتند. همین طور در لحظاتی از بازی نشان دادند که می‌توانند بهترین تصمیم را در زمین بگیرند. حتی اگر این تصمیم به آواز خواندن مربوط شود. ما باید قدردان تیم داوری هم باشیم. داوری را دیدیم که زمانی که بازی پر فشار و احساسی بود تصیمات قاطع و درستی را گرفت. نه مثل بعضی از داوران که در لحظات حساس عصبی می‌شوند و تصمیمات اشتباه اتخاذ می‌کنند.

کارلوس کی‌روش هم‌چنین رو به خبرنگار عرب زبان AFC کرد و گفت: من سوال دیروز شما را به خوبی یادم است. سوالی که شما در جمع همکارانتان اعلام کردید که برخی انتقادات از یک مربی خاص در ایران وجود دارد. دیروز من تیم ملی عراق را تحسین کردم و شما که خبرنگار یک ارگان رسمی هستید باید در خصوص جمع آوری اطلاعاتتان دقت کنید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy