Friday, Jan 18, 2019

صفحه نخست » واکنش ترامپ به پرتاب ناموفق ماهواره‌ پیام

Trump.jpgایران اینترنشنال - دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در جریان دیدار از وزارت دفاع این کشور، پنتاگون، به پرتاب موشک ماهواره‌بر پیام، واکنش نشان داد و ایران را قوی ترین قدرت موشک بالستیکی خاورمیانه خواند.

ترامپ همچنین هنگام مطرح کردن سیاست جدید دفاع موشکی در پنتاگون، خواستار استفاده از فناوری‌‌های نوین در برنامه موشکی آمریکا شد.

به گفته‌ ریس‌جمهور آمریکا، اگر ایران در پرتاب ماهواره‌‌ پیام شکست نمی‌خورد، می‌توانست اطلاعات حساسی بدست آورد و از آن اطلاعات برای دستیابی به توانایی موشک‌های بالستیک قاره پیما استفاده کند و حتی به خاک آمریکا برسد.

رییس جمهور آمریکا گفت، ما اجازه این کار را به ایران نمی‌دهیم.

ایران سه شنبه هفته گذشته ۲۵ دی ماه اعلام کرد، موشک حامل ماهواره پیام را به فضا پرتاب کرده اما این پرتاب موفق نبوده است.

پیشتر مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا نیز به ایران هشدار داده بود که در صورت تجدیدنظر نکردن در برنامه‌های موشکی تحریک‌آمیز خود، «دچار انزوای عمیق اقتصادی و دیپلماتیک» می‌شود.

اگنس فون‌مول، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز روز جمعه ۱۷دی‌، از ایران خواسته بود تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک خود که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند را متوقف کند.

با این حال، مقام‌های دولت ایران عقیده دارند این قطعنامه ایران را از برنامه موشکی دفاعی و دارای کاربردهای علمی منع نکرده و آنها برای پرتاب ماهواره از کشورهای دیگر اجازه نمی‌گیرند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy