Saturday, Jan 19, 2019

صفحه نخست » پس از پخش فیلم اعترافات، سپیده قلیان بار دیگر بازداشت شد

833A0C80-F0EE-4AD5-BCB0-09F967C32600.jpegدویچه وله

کانال توییتری بیدارزنی به نقل از جمال حیدری وکیل سپیده قلیان از بازداشت او خبر داد. قلیان در پرونده اسماعیل بخشی بازداشت شده و تایید کرده بود که هم خودش و هم بخشی در هنگام بازداشت مورد شکنجه قرار گرفته‌اند.
ساعاتی پس از پخش فیلم اعترافات سپیده قلیان و اسماعیل بخشی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه ۲۹ دی (۱۹ ژانویه) سپیده قلیان به همراه برادرش مجددا بازداشت شد.

در فیلمی که در بخش خبری ۲۰ و ۳۰ شبکه اول صدا و سیما پخش شد، سپیده قلیان و اسماعیل بخشی مقابل دوربین به داشتن ارتباط با افراد و گروه‌های برانداز از جمله حزب کمونیست کارگری "اعتراف" می‌کنند.

3600726.jpgاین زندانیان همچنین با نام بردن از کسانی که در خارج از کشور هستند، ادعا می‌کنند که این افراد سعی داشته‌اند تا تشکل‌سازی را به آنها آموزش دهند.

مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

به ادعای فیلم پخش‌شده در صدا و سیما، ایجاد پیوند میان اعتراضات کارگران فولاد اهواز با کارگران هفت‌تپه یکی دیگر از اهداف این گروه‌ها و افراد بوده است. همچنین پیوند دادن اعتراضات اصناف گوناگون از جمله کارگران، معلمان و دانشجویان در دستور کار آنان بوده است.

در این فیلم از نشریه "گام" با عنوان "گروه برانداز گام" یاد می‌شود و جلسات تحریریه این نشریه به عنوان جلسات مخفی معرفی می‌شود. همچنین عکس‌هایی از یک مهمانی در خانه یکی از اعضای تحریریه گام با عنوان جلسه خانه تیمی معرفی می‌شود.

این فیلم که از سوی فردی با نام "آمنه سادات ذبیح‌پور" در خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تهیه شده، انعکاس اخبار اعتراضات کارگری در رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور را "کلید خوردن پروژه بزرگ‌نمایی اعتراضات صنفی" نامیده است.

اسماعیل بخشی نماینده کارگران هفت‌تپه پس از آزادی از زندان در نامه‌ای موضوع شکنجه‌های خود در هنگام دستگیری و در طول بازداشت را شرح داد. پس از آن سپیده قلیان نیز ادعاهای بخشی را تایید کرد. عسل محمدی یک فعال مدنی دیگر نیز نوشت که شاهد شکنجه اسماعیل بخشی و سپیده قلیان در زندان اهواز بوده است.

وزارت اطلاعات، سخنگوی دولت و نیز قوه قضاییه این ادعاها را رد کردند.

واکنش زیباکلام به انتشار ''اعترافات تلویزیونی'' بخشی و قلیان

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی در واکنش به پخش اعترافات اسماعیل بخشی و سپیده قلیان از صدا و سیمای ایران در تلگرام خود نوشت: «مشکل اساسی صدا وسیما آنست که هنوز متوجه نشده سالهاست مردم میان روایت آن تشکیلات با درآمدهای چند هزار میلیاردی‌اش (چهار هزار میلیارد تومان بودجه پیشنهادی صدا و سیما در سال ۹۸ است) از یکسو و روایت بانو سپیده قلیان و آقای اسماعیل بخشی با درآمدهایی که ماه‌هاست نگرفته‌اند از سویی دیگر، دومی را قبول دارند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy