Sunday, Jan 20, 2019

صفحه نخست » تذکر پلیس به همسر ملکه بریتانیا به دلیل نبستن کمربند

ticket_011919.jpgبی بی سی - دو روز پس از تصادف شدیدی که به مجروح شدن دو زن منجر شد، پرنس فیلیپ، همسر ملکه بریتانیا، به دلیل رانندگی بدون بستن کمربند ایمنی خودرو از پلیس تذکر گرفت.

پلیس نورفک در شرق انگلستان می‌گوید که به دنبال انتشار تصاویری که پرنس فیلیپ را در حال رانندگی بدون بستن کمربند ایمنی نشان می‌داد، "توصیه های ایمنی مناسب به راننده داده شد."

روز پنجشنبه گذشته (۱۷ ژانویه) کاخ باکینگهام اعلام کرد که پرنس فیلیپ ۹۷ ساله، که لقب رسمی دوک ادینبورگ را دارد، هنگام رانندگی در یکی از جاده‌های اطراف کاخ ساندرینگهام، از اقامتگاه‌های ملکه بریتانیا در نورفک در شرق انگلستان، تصادف کرده است اما در این حادثه آسیبی ندیده است.

سخنگوی پلیس درباره انتشار تصاویر رانندگی بدون کمربند ایمنی پرنس فیلیپ و تذکر به او، گفت که این واکنش معمول و استاندارد پلیس در برخورد با چنین عکس‌هایی است که نوعی قانون شکنی است.

77777.jpgپس از تصادف پلیس اعلام کرد که از هر دو راننده، آزمایش تنفسی الکل انجام شد که جواب آزمایش هر دو راننده منفی بوده است.

دو زن که سرنشین خودرو مقابل بودند در این حادثه مجروح شدند.

اما فیرودر، یکی از دو سرنشین خودرو دیگر که مچ دستش در این حادثه شکسته است به روزنامه میرور گفت: "خوش‌شانس بودم که زنده ماندم و او حتی ابراز تاسف هم نکرد."

خانم فیرودر گفت که انتظار بیشتری از دربار و خانواده سلطنتی داشته است و فقط پلیس پیامی را برای آنها تلفنی خوانده است که به نظرش این کافی نبوده است.

به گفته خانم فیرودر، دراین پیام آمده بود "ملکه و دوک ادینبورگ به یاد شما هستند."

دربار بریتانیا روز شنبه (۱۹ ژانویه) علام کرد که برای هر دو سرنشین خودرو مقابل "یک پیام حاوی حمایت کامل" فرستاده شده است.

قانون درباره بستن کمربند ایمنی خودرو چه می‌گوید؟

براساس مقررات رانندگی در بریتانیا همه سرنشینان و رانندگان باید در تمام جادههای عمومی حین حرکت کمربند ایمنی خودرو را ببندند. موارد استثنایی وجود دارد از جمله هنگام دنده عقب یا معذوریت های خاص پزشکی.

افرادی که کمربند نبسته باشند در مرحله اولیه که برگه جریمه دریافت کنند، صد پوند جریمه می‌شوند اما اگر پرونده به دادگاه کشیده شود مبلغ جریمه ممکن است به حتی ۵۰۰ پوند هم افزایش پیدا کند.

به دلیل نبستن کمربند ایمنی، اخطاری در گواهینامه رانندگان ثبت نمی‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy