Wednesday, Jan 23, 2019

صفحه نخست » آیا بین حملات اسرائیل به مواضع ایران و کنفرانس ورشو ارتباطی هست؟

warsaw_012319.jpgایران بریفینگ / در آخرین ساعات روز یکشنبه اسرائیل حملات بسیار سنگینی را علیه مواضع و نیروهای سپاه پاسداران انجام داده، در نتیجه این حملات تلفات بسیار سنگینی به نیروهای مداخله جو سپاه وارد شده است ، چندین مقر رادار و موشک ضدهوایی ، انبارهای موشکی و لجستیک نظامی نیروی قدس در سوریه در این حملات منهدم گردیدند.

از زمان انجام این حملات تحلیل های بسیاری درباره چرایی این اقدام جدید تل آویو ارائه شده است. در این میان، به نظر می رسد این تغییر تاکتیک یا راهبرد اسرائیل، بی ارتباط با کنفرانس لهستان که قرار است، روز‌های ۱۳ و ۱۴ فوریه ٢٠١٩ (۲۴ و ۲۵ بهمن ١٣٩٧) در ورشو برگزار شود، نیست.

حملات اسرائیل به مواضع سپاه پاسداران و حزب الله مدتهاست در حال انجام است اما حمله روز یکشنبه اسرائیل از آن جهت مورد توجه قرار گرفت که برای اولین بار اسرائیلی ها، رسما اعلام کردند، به نیروهای ایران در سوریه حمله کرده اند ، در حملات گذشته اسرائیل بعد از هر حمله ای، معمولا جهت جلوگیری از تحریک ایران برای پاسخ متقابل، رسما از هر گونه موضع گیری خودداری می کرد.

در توضیح این که چه ارتباطی میان حملات اسرائیل به مواضع نیروهای ایرانی و موضع گیری رسمی آنها از یک سو و برگزاری کنفرانس ورشو از سوی دیگر وجود دارد باید گفت ؛ حملات اسرائیل، بیش از هر چیز در راستای افشای بین المللی حضور نظامی ایران در سوریه و همچنین اهتمام جدی اسرائیل به برچیده شدن ردپای سپاه پاسداران در سوریه و یا پاسخ متقابل باشد.

پاسخ متقابلی که می تواند فضای امنیتی علیه ایران را در آستانه برگزاری کنفرانس ورشو تقویت کند.

تغییر فضای امنیتی و بیان دخالتهای نظامی ایران و تهدید اسرائیل به خودی خود می تواند تصمیمات اعضای حاضر در کنفرانس در مورد ایران را جدی تر کند و توان اجماع سازی علیه ایران را بالاتر ببرد.

بنابراین، دور از انتظار نیست که اسرائیل و حتی آمریکا تا بیست روز دیگر، که قرار است این کنفرانس برگزار شود، اقدامات و تحرکات دیگری علیه ایران در سوریه و یا حتی خلیج فارس انجام گیرد.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

جمعه ۲۱ دی ماه بود که «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا از برگزاری نشستی در ورشو در ماه فوریه (۱۳ و ۱۴ فوریه - ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه) با عنوان «ایجاد صلح و ثبات در خاورمیانه» خبر داد. او که با شبکه «فاکس نیوز» گفت‌وگو می‌کرد، با اعلام این خبر گفت: واشنگتن در تلاش است ده‌ها کشور از نقاط مختلف جهان را برای حضور در این نشست گرد هم بیاورد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy