Friday, Jan 25, 2019

صفحه نخست » انتقاد فرمانده ارشد سپاه از حسن روحانی و مقامات دولتی

military_012519.jpgرادیو فردا - امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در سخنانی که روز جمعه منتشر شد، با انتقاد از مدیران دولت و حسن روحانی گفت: «عده معدودی از مدیران غربگرا مانع پیشرفت کشور شده‌اند.»

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران همچنین بخشی از مشکلات امروز در ایران را ناشی از مسئولانی دانست که «انتخاب‌های درستی ندارند».

فرمانده هوافضای سپاه از شخصیت یا مقام خاصی نام نبرده است.

امیرعلی حاجی‌زاده تاکید کرد که «برای گشایش مشکلات نباید از غرب انتظار کمک و یاری داشت. آنها امتحان خود را پس داده‌اند.»

به گفته این فرمانده ارشد سپاه، «یک نمونه آن برجام بود که البته حداقل حسنی که داشت این بود که نقاب را از چهره آمریکا کنار برد و ما واقعیت آمریکا را دیدیم.»

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

امیرعلی حاجی‌زاده که در شهرستان فسا در استان فارس سخن می‌گفت، با اشاره به کمبودهای [اقتصادی] هشت سال جنگ ایران و عراق تصریح کرد: «در زمان جنگ هیچ کدام از فرماندهان ما نگفت که ما نمی توانیم مدیریت کنیم و باید از خارج مدیر وارد کنیم. فرماندهان نگفتند تا تحریم های تسلیحاتی رفع نشوند ما نمی‌جنگیم.»

حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران، حدود دو هفته پیش با حضور در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته بود: «سرمایه‌گذار خارجی بیاید اشکال دارد، اما مربی فوتبال بیاید مشکلی ندارد؟ اگر یک مربی خارجی فوتبال تیم‌ ‌ملی ما را اداره کرده است و ارتقا می‌دهد چطور است که یک دانشمند و سرمایه‌گذار خارجی وارد کشور شود، حرام است؟»

رئیس‌ جمهوری ایران همچنین در سخنان خود، از لزوم حضور شرکت‌های خارجی ناظر بر ساخت و سازها گفت.

حاجی‌زاده در جای دیگری از سخنان خود گفت: «مسئولی که امروز برای مسئولان رده بالا شرط می‌گذارد و می گوید باید فلان کار انجام شود والا چنان و چنان می‌شود، او خودش عرضه انجام کار را ندارد و باید کنار گذاشته شود.»

در ماه‌های گذشته مسئولان مختلف در دولت از جمله حسن روحانی و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه، در لزوم تصویب لوایح چهارگانه مرتبط با اف‌ای‌تی‌اف، تداوم رابطه بانکی و اقتصادی با دیگر کشورهای جهان به ویژه اتحادیه اروپا را مشروط به تصویب این لوایح دانسته‌اند.

حسن روحانی دیروز در دولت گفته بود که «دوستان ایران» منتظر تصویب این لوایح هستند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه بخش دیگری از مشکلات امروز ایران را به مردم ایران نسبت داد، چرا که به گفته او «بخشی از این مدیران حاصل انتخاب‌های مردم هستند. مدیری که رای مردم را به دست می‌آورد، چرا در تریبون رسمی کشور از آمریکا حمایت می‌کند؟»

به گفته سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده، «بسیاری از افراد قانونگذار کشور و اعضای شورای شهر، افراد شاخصی نیستند.»

او ادامه داد: «مطمئن باشید کسی که با چلوکباب رای می‌آورد به کمترین قیمت ملت و کشور را خواهد فروخت و از این جهت مقوله انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است.»

سرتیپ پاسدار حاجی زاده در بخش دیگری از سخنان خود در بیان «توانمندی های نظامی ایران» گفت:‌ «برخی می گویند سایه جنگ را با فلان کار دور کردیم. اما این واقعیت نیست، آن چیزی که باعث شد جنگ از کشور دور شود توان نیروهای مسلح ما اعم از سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی است.»

اشاره این فرمانده سپاه به سخنان حسن روحانی در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ است که گفته بود: «برجام سایه جنگ را از سر ایران دور کرد.»

همان زمان آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز به سخنان حسن روحانی واکنش نشان داده و گفت که این سخنان «واقعیت ندارد».

به گفته فرمانده نیروی هوافضای سپاه، «امروز چندین هزار نفر در بخش‌های تحقیقاتی موشکی مشغول کار هستند، چندین هزار نفر در بخش های عملیاتی موشکی کار می‌کنند.» و دلیل آن را انتخاب «مدیران با حساب و کتابی» دانست که با «زد و بند بالا نیامده‌اند».

در سال‌های اخیر اختلاف‌هایی بین دولت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر سر مسائل مختلف از جمله در حوزه روابط خارجی وجود داشته است که هر ازگاهی در جدال‌های کلامی فرماندهان سپاه پاسداران و مسئولان دولتی نمایان می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy