Saturday, Jan 26, 2019

صفحه نخست » مادورو: هیچ کس نمی‌تواند به ما اولتیماتوم دهد

BB182819-458A-4470-A9D5-F674A3133A3A.jpegرئیس جمهور ونزوئلا با انتقاد شدید از بیانیه اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر لزوم برگزاری انتخابات در این کشور تاکید کرد: هیچ کس نمی‌تواند به ما اولتیماتوم بدهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری سی‌ان‌ان ترک، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در گفت‌وگو با برنامه‌ای در این خبرگزاری درباره بیانیه اخیر اتحادیه اروپا درباره برگزاری انتخابات گفت: اروپا درباره ونزوئلا اشتباه می‌کند. با وجود گذشت ۲۰۰ سال از استقلال ونزوئلا هنوز برخی این مسئله را نادیده می‌گیرند. ما به استقلال کشورمان افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا باید اولتیماتوم خود را پس بگیرد. هیچ کس نمی‌تواند به ما دستور دهد. این گستاخی است البته اظهارات برخی از مقامات خاص در اروپا منعکس کننده نظرات تمام اروپا نیست. ما دوستان خوبی در اروپا داریم اما برخی از مقامات اروپایی به دهان ترامپ نگاه می‌کنند.

رئیس جمهور ونزوئلا در بخش دیگری از اظهاراتش درباره بازداشت رهبر اپوزیسیون این کشور گفت: او تمام قوانین کشور را نقض کرده است اما من در دستگاه قضائی قرار ندارم و نمی‌توانم حکم بازداشتش را صادر کنم. به طور حتم دستگاه قضائی کشور آنچه که برای منافع و امنیت ملی مهم است انجام خواهد داد.

مادورو در ادامه درباره احتمال برگزاری انتخابات در ونزوئلا در آینده نزدیک بنا بر درخواست اتحادیه اروپا گفت: در ونزوئلا انتخابات بسیاری برگزار شده است که از ۲۵ انتخاب برگزار شده در ۲۳ انتخابات به پیروزی رسیدیم. قرار است در سال ۲۰۲۰ نیز انتخابات مجلس ملی برگزار شود. سیستم انتخاباتی در ونزوئلا بسیار مدرن است. ناظران ملی برای نظارت بر انتخابات حضور دارند. این یک سیستم خودکار است. ونزوئلا بیشترین انتخابات را در مقایسه با کشورهای دیگر در جهان برگزار می‌کند. درباره روند برگزاری انتخابات ونزوئلا هیچ گونه سوالی وجود ندارد.

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه درباره وضعیت کنونی کشور گفت: در این باره راه حل وجود دارد اما این راه حل سخت است. ما همانگونه که در گذشته مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشتیم این مشکلات را نیز پشت سر می‌گذاریم. ما باید جلوی این کودتا بایستیم. آمریکا از تحولات اخیر حمایت کامل می‌کند اما من به کار خود ادامه خواهم داد. من علاقه زیادی به کشورم دارم و بسیار با انگیزه هستم.

او در بخش دیگری از اظهاراتش با تمجید از حمایت ترکیه از دولتش گفت: اردوغان آدم جسوری است. ونزوئلا یک قربانی است و از ۲۰ سال قبل همواره هدف دشمنی بوده است. در دوران باراک اوباما، جورج بوش پسر و اکنون ترامپ ونزوئلا همواره مورد هدف بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy