Tuesday, Jan 29, 2019

صفحه نخست » ایران صفر ژاپن ۳، چرا باختیم؟

irib_012819.jpgپرخاش به داور عامل سقوط؟

سنگین ترین شکست ایران در دوره فعالیت کارلوس کی‌روش در ایران در بدترین روز ممکن رقم خورد درست یک گام مانده به خط پایان جایی که همه انتظار صعود تیم ملی به فینال را می کشیدند.

به گزارش "ورزش‌سه"، دیدار ایران و ژاپن در شرایطی به پایان رسید که خبرنگاران حاضر در جایگاه ورزشگاه بن زاید هنوز نمایش ضعیف ایران مقابل حریف جوان و باطراوت خود را باور نمی کنند. این بدترین نمایش ممکن از طرف تیمی بود که پیش از این مسابقه به عنوان مدعی اصلی جام دیدارهای پرگلی را به ثبت رسانده بود.

وقتی با خبرنگاران ژاپنی صحبت می کردیم آنها این نتیجه را یک سورپرایز ارزیابی می کردند و البته بازی سازماندهی شده تیم خود را عامل پیروزی می دانستند؛ اما شکست تیم ملی فوتبال ایران با گلی پایه گذاری شد که در شرایط عادی نباید اتفاق می افتاد. لحظه ای که حسین کنعانی زادگان در مواجهه با بازیکن به جای ادامه بازی به سمت داور رفت تا مهاجم زمین خورده ژاپن را جریمه کند و با این تصمیم پورعلی گنجی، احسان حاج صفی و یک بازیکن دیگر را به سمت داور کشاند. این در حالی بود که چپ پای گریزپای ژاپن توپ را در نزدیکی خط کرنر مهار کرد و با ارسال آن روی دروازه گل اول را ناباورانه ثبت کرد:

حمله جواد خیابانی به کی روش و اصرار بر اخراج وی:

خلاصه بازی ایران 0 ژاپن 3:

ایران صفر ژاپن ۳

تیم ملی فوتبال ایران که تا مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با اقتدار پیش رفته بود، برابر ژاپن تن به شکستی سنگین داد تا همچنان در حسرت فینال و قهرمانی در آسیا باشد.

دیدار مرحله نیمه نهایی رقابتهای فوتبال جام ملت های آسیا از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه امروز دوشنبه به قضاوت کریستوفر جیمز بث از استرالیا در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین آغاز شد که این دیدار با برتری ۳ بر صفر ژاپن به پایان رسید تا طلسم فینالیست شدن ایران ۴۷ ساله شود.

تیم ملی ایران در این دیدار با ترکیب: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، حسین کنعانی زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه(۷۱ سامان قدوس)، علیرضا جهانبخش(۷۱ مهدی ترابی)، وحید امیری(۶۸ کریم انصاریفرد) و سردار آزمون به میدان رفت.

دقیقه ۵۶: تعلل مدافعان ایران باعث شد یک توپ ارسالی روی دروازه را یویا اوساکا با ضربه سر به گل ژاپن تبدیل کرد. در این دقیقه توپی که در آستانه رفتن به بیرون از زمین بود توسط مدافعان ایران رها شد و بازیکن ژاپنی توپ را دنبال کرد و با ارسال توپ این توپ دروازه ایران با خروج اشتباه بیرانوند باز شد. در این صحنه پنج مدافع ایران قصد صحبت به داور را داشتند و می خواستند او را متقاعد کنند به بازیکن متمارض ژاپن کارت زرد بدهد که یک بازیکن دیگر ژاپن کار را تمام کرد!

دقیقه ۶۳: یک اشتباه دیگر برای خط دفاعی ایران باعث شد توپ به دست مرتضی پورعلی گنجی برخورد کند. داور ابتدا ضربه پنالتی اعلام کرد و پس از بررسی ویدئویی رای خود را تایید کرد تا در دقیقه ۶۶ این ضربه پنالتی به گل دوم حریف تبدیل شد. یویا اوساکا این گل را به ثمر رساند.

دقیقه ۹۳: درحالی که ایران برای رسیدن به گل تلاش می کرد این ژاپن بود که به سومین گل دست پیدا کرد تا رویای ملت ایران برای رسیدن به فینال به پایان برسد. در دقیقه پایانی این دیدار درگیری هم بین بازیکنان بوجود آمد که سردار آزمون از داور کارت زرد دریافت کرد.

بازی کی‌روش با کلمات؛ خداحافظی کرد یا نه؟

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نشست خبری پس از دیدار با ژاپن به صورت غیر رسمی با فوتبال ایران خداحافظی کرد.

کی‌روش که هشت سال هدایت این تیم را برعهده داشت پس از شکست در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا برابر ژاپن و نرسیدن به فینال، خبر جدایی از تیم ملی ایران را اعلام کرد.

به گزارش مهر، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره رقابتهای جام ملت های آسیا برابر ژاپن 3 بر صفر شکست خورد تا حسرت رسیدن به فینال و قهرمانی در آسیا 47 ساله شود.

کارلوس کی روش که هشت سال سرمربی ایران بود و توانست این تیم به دو جام جهانی ببرد، در نشست خبری بعد از دیدار با ژاپن گفت: این پایان کار من در ایران است.

***

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران که در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی اعلام کرده بود این پایان کار او در تیم ملی است با حضور در رختکن از بازیکنان و کادرفنی تیم ملی خداحافظی کرد تا جدایی وی از تیم ملی ایران قطعی به نظر برسد.

مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی ایران در گفتگو با خبرنگاران این مورد را تایید کرد.

111.jpg112.jpg



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy