Wednesday, Jan 30, 2019

صفحه نخست » هشدار رییس کل بانک مرکزی به مردم

hemati.jpgهمتی در واکنش به نوسانات اخیر ارزی گفت: عوامل اقتصادی و توانایی مداخله بانک مرکزی نرخ‌هایی را که امروز توسط فرصت‌جویان و در فضاهای مجازی مطرح می‌شود ماندگار نمی‌داند. به مردم عزیز توصیه می‌کنم دارایی خود را در معرض ریسک بازار ارز قرار ندهند.

یورونیوز - همزمان با افزایش ۱۹ درصدی نرخ ارز طی ۴۰ روز گذشته، رئیس کل بانک مرکزی ایران از مردم خواست تا دارایی‌های خود را به ارز پرریسک تبدیل نکنند.

در حالی نرخ دلار طی معاملات اول دی ماه سامانه نظارت ارز(سنا) ۹ هزار و ۹۹۰ تومان بوده، این نرخ در جریان مبادلات روز چهارشنبه این سامانه به ۱۱ هزار و ۹۵۰ رسید.

سامانه نظارت ارز(سنا)، سامانه رسمی معاملات ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز است که از سوی بانک مرکزی ایران نظارت می‌شود.

بدین ترتیب طی ۴۰ روز گذشته نرخ دلار طی داد و ستدهای بانک‌ها و صرافی‌های مجاز ۱۹.۶ درصد افزایش یافته است.

افزایشی که واکنش اینستاگرامی عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران را به همراه داشت. آقای همتی ضمن انتقاد از ترسیم آینده منفی توسط برخی صاحب منصبان از مردم خواست که با تبدیل دارایی خود به ارز آن هم با نرخ‌هایی غیرماندگار دلالان در فضای مجازی، خود را در معرض ریسک قرار ندهند.

او تاکید کرد که بانک مرکزی در موقع مقتضی تدابیر پیش‌بینی شده را عملیاتی خواهد کرد. به نوشته آقا همتی زمان و نوع مداخله در بازار ارز را بانک مرکزی ایران تعیین خواهد کرد.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

در چنین شرایطی، بازار آزاد ارز تهران نیز در انتظار فرارسیدن موعد مداخله بانک مرکزی، شاهد افزایش ۱۹ درصدی نرخ دلار طی ۴۰ روز گذشته بوده است. بر این اساس نرخ فروش نقدی دلار به ۱۲ هزار و۴۰۰ رسیده و نرخ فروش هر یورو به ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافته است.

قیمت هر قطعه تمام سکه طلا متاثر از افزایش بهای جهانی اونس طلا نرخ ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی خود را حفظ کرد. قیمت هر اونس طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی ابتدا تا یکهزار و ۳۱۵ دلار صعود کرد ولی سپس تا یکهزار و ۳۰۹ دلار پایین آمد. با این وجود بهای جهانی طلا همچنان در بالاترین سطح طی ۷ ماه گذشته قرار دارد.

نرخ دلار در پایان هفته نخست مهرماه گذشته با ثبت رکوردی تاریخی به بیش از ۱۹ هزار و ۳۵۰ تومان رسید ولی در پایان آذرماه تا سطح ۱۰ هزارتومان کاهش یافت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy