Friday, Feb 1, 2019

صفحه نخست » مافیای پنهان قدرت در ایران باز چه در سردارد؟

kh_rahbar.jpgامیر فرشاد ابراهیمی / ایران بریفینگ

روز گذشته خامنه ای پس از حضور بر مزار خمینی و مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر سر مزار کشته شدگان عملیات سازمان مجاهدین خلق در سال ۱۳۶۱ موسوم به «عملیات مهندسی» رفت .

در ۲۴ مرداد ۱۳۶۱ سازمان مجاهدین خلق اقدام به ربایش و شکنجه سه تن از پاسداران کمیته انقلاب اسلامی می‌کند ، در این اقدام که به تعبیر رهبران سازمان مجاهدین « عملیات مهندسی» نامگذاری گردید، با هدف تخلیه اطلاعاتی پاسداران کمیته اقدام به شکنجه هایی اعم از سوزاندن اعضای بدن، کندن پوست سر، شکستن دندان‌ها و درآوردن چشم، ریختن آب جوش و ... نموده .

حضور خامنه ای بر سر قبور این سه کشته شده در حالی است که بحث ادغام نهادهای اطلاعاتی موازی همچون سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در وزارت اطلاعات و تشکیل یک نهاد اطلاعاتی زیر نظر شورایعالی امنیت ملی در آن شورا در حال بررسی است .

محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران و محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از مخالفان این طرح هستند .

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

گفته می شود این طرح در میانه اختلافات وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه بر سر مسئله بازداشت فعالان محیط زیست به پیشنهاد دفتر خامنه ای به شورایعالی امنیت ملی ارائه شده .

دیدار روز گذشته خامنه ای از این ۳ کشته شده در این مقطع یاد آور واقعه ای است که پس از جنایات اسدالله لاجوردی در زندان اوین هیات تحقیق و تفحصی که به فرمان آیت الله خمینی به ریاست هادی خامنه ای تشکیل شده بود گزارش مفصلی از اقدامات خلاف قانون لاجوردی به خمینی داده می شود و وی دستور برکناری وی و معرفی اش به دادگاه می دهد .

هاشمی رفسنجانی و حلقه حقانی قوه قضائیه همچون محسنی اژه ای و رئیسی از مخالفین این برکناری بودند ، در همان شب دستور برکناری لاجوردی از سوی خمینی در حالیکه بیش از هفت سال از وقوع جنایت «عملیات مهندسی» گذشته بود صداوسیما اقدام به پخش خبر و نمایش این حادثه می کند و هاشمی به سید احمد خمینی اطلاع می دهد تا تلویزیون را مقابل آیت الله خمینی روشن نماید !

پس از پایان این گزارش تلویزیونی ، هاشمی رفسنجانی در تماسی با آیت الله خمینی اظهار می دارد برکناری و خلع لاجوردی به قدرت گرفتن سازمان مجاهدین منجر می شود و عملا آیت الله خمینی را از این برکناری منصرف می نماید.

به نظر می رسد مجددا مافیای قدرت و سرکوب با بردن خامنه ای بر سر مزار این کشته شدگان در صدد منصرف کردن وی از طرح تشکیل یک نهاد اطلاعاتی واحد می باشند.

گفته های هادی خامنه ای درباره پخش آن گزارش هدفمند



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy