banktunnel_020119.jpgالعربیه - نقشه سارقان بانکی در شهر میامی ایالت فلوریدای آمریکا به طور اتفاقی برملا شد و بارش باران تونلی که آنها برای اینکار حفر کرده بودند را آشکار کرد.

پلیس فدرال میامی تونلی به طول 50 متر و قطر کمتر از یک متر کشف کرد که درون آن یک موتور برق، نرده‌بان و صندلی وجود داشت و کارآگاهان پلیس گفتند که این تونل به سمت یک دستگاه خودپرداز حفر می‌شده است.

کارآگاهان همچنین گفتند که شواهد نشان می‌دهد بیش از یک نفر در حفر این تونل مشارکت داشته تا رسیدن به بانک را ممکن کنند. این تونل بی‌نظیر به شمار می‌رود، زیرا که برخلاف تونل‌هایی که تا کنون در سرقت بانک‌ها به کار گرفته شده‌اند، بسیار تنگ است.

پلیس همچنین در نزدیکی محل حفر تونل یک جرثقیل و خودرو پیدا کرد که در جابجایی خاک و سنگ‌هایی که در عملیات حفاری تونل استخراج شده‌اند، به کار گرفته‌ شده‌اند. به نظر می‌رسد بارش باران روند حفر تونل را متوقف کرده و سبب تخریب شدن برخی بخش‌های آن شده باشد.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

پلیس تصویر خودرو، جرثقیل و موتور برق را منتشر کرد تا شاید بتوان از طریق آنها، دزد یا دزدانی را که در حفر این تونل نقش داشته‌اند شناسایی و دستگیر کند.