Tuesday, Feb 12, 2019

صفحه نخست » توییت فارسی ترامپ در سالگرد انقلاب اسلامی + پاسخ ظریف

trumpZarif_021019.jpgیورونیوز - کاخ سفید با لحنی انتقاد آمیز به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی واکنش نشان داد و از سالهای استقرار حکومت اسلامی در ایران به عنوان «چهل سال شکست» یاد کرد. این تعبیری است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی وی همزمان با پایان جشن های انقلاب اسلامی از آن استفاده کرده اند.

این انتقاد آشکار که پیشتر نیز از سوی مقامات کاخ سفید با همین تعبیر مطرح شده بود روز دوشنبه بیست و دوم بهمن همزمان با پایان جشن های انقلاب ایران ایراد می شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه دوشنبه با انتشار توییتی به زبان فارسی ضمن استقاده از تعبیر «چهل سال شکست» به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی واکنش نشان داد و مردم ایران را شایسته آینده بهتری قلمداد کرد.

آقای ترامپ در این پیام آورده است: «۴۰ سال فساد. ۴۰ سال سرکوب. ۴۰ سال ترور. رژیم ایران فقط موجب #چهل_سال_شکست شده است. مردم ایران که مدتهاست در رنجند شایسته آینده روشن تری هستند.»

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این در آستانه جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با انتشار تویئتی به زبان فارسی از دستاور چهل ساله رژیم اسلامی در ایران به عنوان شکست یاد کرده بود.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

این واکنش ها از سوی مقام های بلند پایه ایران بی پاسخ نماند به گونه ای که علی خامنه ای رهبر ایران در دیدار اخیر خود با افسران نیروی هوایی که هر سال به یادبود دیدار تاریخی همافران نیروی هوایی با روح الله خمینی در نخستین سال پیروزی انقلاب برگزار می شود با جملاتی آتشین ارتش و دولتمردان آمریکا را آماج حملات خود قرار داد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با انتشار پیامی در حساب توییتری خود به پیام دونالد ترامپ درباره چهلمین سالگرد انقلاب بهمن ۱۳۵۷ پاسخ داد.

آقای ظریف در پیام خود نوشت: «چهل سال شکست در پذیرش این‌که ایرانیان هرگز به دوره تسلیم بازنخواهند گشت. در تطبیق سیاست آمریکا با واقعیت. چهل سال شکست در بی‌ثبات کردن ایران با خون و پول.»

آقای ظریف در این پیام از هشتگ #40YearsofFailure استفاده کرده است؛ هشتگی که نخستین بار از سوی مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا استفاده شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy