Monday, Feb 18, 2019

صفحه نخست » همزمان با تهدیدهای سپاه ۶ سرباز پاکستانی در مرز با ایران کشته شدند

pakterror_021819.jpgدیدگاه نو - همزمان با تهدیدهای سپاه، شش سرباز پاکستانی در حمله مسلحانه در مرز ایران کشته شدند. همچنین پلیس پاکستان اعلام کرده در دو حمله مسلحانه در ایالت بلوچستان در مرز ایران، شش سرباز پاکستانی کشته شده‌اند. این خبرگزاری به نقل از یک افسر پلیس پاکستان به نام هدایت‌الله نوشت چهار سرباز روز یک‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه در جریان حمله مسلحانه به نیروهای امنیتی در شهر تربت ایالت بلوچستان پاکستان کشته شدند.

یک روز پیش از این حمله نیز دو سرباز دیگر در شهر لورالای در جنوب‌غربی این استان کشته شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است. این دو حمله به سربازان پاکستان تنها چند روز پس از حمله به اتوبوس سپاه ایران در استان سیستان و بلوچستان که به کشته‌شدن ۲۷ نفر از پرسنل سپاه منتهی شد، صورت می‌گیرد.

***

به گزارش ایرنا رادیو دولتی پاکستان به نقل از یک منبع پلیس اعلام کرد؛ دو حمله مسلحانه به نیروهای امنیتی در ایالت مرزی بلوچستان در جنوب غرب این کشور و در نزدیکی مرز ایران، در مجموع جان شش سرباز پاکستانی را گرفت.

این افسر پلیس محلی ایالت بلوچستان پاکستان در این خصوص گفته است: روز یکشنبه چهار سرباز در تیراندازی افراد مسلح به سوی نیروهای امنیتی در «تورتات» و دو سرباز دیگر نیز در جریان حمله مشابهی در شهرک «لورال» جان خود را از دست دادند.

خان واسع سخنگوی نیروهای پلیس ایالت بلوچستان نیز در این خصوص گفته است: ستیزه جویان هنگامی که این سربازان در حال تغییر شیفت بودند، این اقدام را انجام دادند.

سروزیر ایالت بلوچستان نیز با محکوم کردن این حمله، از آن به عنوان اقدامی برای از بین بردن صلح و ثبات در مرزهای مشترک پاکستان با ایران و افغانستان یاد کرد.

این حادثه پس از حادثه تروریستی در روستای چانعلی به وقوع پیوسته است.

عوامل گروهک تروریستی به اصطلاح جیش العدل وابسته به گروه القاعده، چهارشنبه شب (24 بهمن) در یک اقدام کور تروریستی، یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران از لشکر امام حسین (ع) اصفهان را منفجر کرد.

در این حادثه تروریستی که بوسیله یک دستگاه وانت مملو از مواد منجره در جاده خاش- زاهدان محدوده روستای چانعلی رخ داد 27 نفر از نیروهای جان بر کف سپاه شهید و 13 نفر دیگر زخمی شدند.

27 شهید حادثه تروریستی زاهدان روز شنبه هفته جاری طی مراسمی با حضور سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اصفهان تشییع شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy