Tuesday, Feb 19, 2019

صفحه نخست » ترکیب فرماندهان نظامی و حلقه خراسانی‌ها و حامیان قالیباف برای استیضاح روحانی

rouhani.jpgرویداد۲۴ - روز گذشته اعلام شد سیزده نماینده مجلس برای استیضاح روحانی دست به کار شده‌اند. اسامی امضاء کنندگان طرح استیضاح روحانی در مجلس این افراد بودند: مجتبی ذوالنوری، محمد دهقان، حسین‌علی حاجی‌دلیگانی، هدایت‌الله خادمی، حسین نوروزی، ضیاءالله اعزازی، علی‌اکبر کریمی، جبار کوچکی‌نژاد، محمدجواد کریمی‌قدوسی، محمدعلی پورمختار، هاجر چنارانی، ذبیح نیکفر، محمدرضا ملک‌شاهی‌راد.

ترکیب درخواست کننده استیضاح روحانی نشان می‌دهد که اقلیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، مهمترین گروهی هستند که ظاهرا به دنبال استیضاح روحانی‌اند. ذوالنوری، کریمی قدوسی و هاجر چنارانی اعضای این کمیسیون هستند که این دوره وقتی خواستند میز ریاست کمیسیون را از زیر پای علاالدین بروجردی بکشند شکست سختی خوردند و ریاست فراکسیون به دست حشمت الله فلاحت پیشه افتاد.


اما دقت در ترکیب افراد امضا کننده نشان می‌دهد چهره اصلی استیضاح فرد دیگری است. فرماندهان سابق سپاه (مجتبی ذوالنوری، محمد دهقان، حسینعلی حاجی دلیگانی، محمدجواد کریمی قدوسی و محمد علی پورمختار) اعضای کمیسیون اقتصادی (محمد دهقان، محمد علی پورمختار وحسن نوروزی) حلقه خراسانی‌ها (محمد دهقان، محمدجواد کریمی قدوسی، هاجر چنارانی) و در نهایت حلقه حامیان قالیباف در انتخابات ۹۶ (محمد دهقان به عنوان رئیس ستاد، هدایت الله خادمی و ذبیح نیکفر) چسب این حلقه‌ها را به خوبی نشان می‌دهد.

محمد دهقان چهره جدید سیاست ایران است. حداد عادل که رئیس اقلیت تندروی مجلس ششم بود در مجلس هفتم به ریاست رسید. این رویایی است که شب‌ها دهقان با آن به خواب می‌رود اگرچه ضرغامی و قالیباف هم نقشه‌هایی برای صندلی‌های سبز پارلمان داشته باشند.

سایت خبری تحلیلی الف وابسته به احمد توکلی لیست دیگری از نماینده‌ها را منتشر کرده است. در لیست سایت الف تاکید شده که اسامی همه امضا کنندگان منتشر نشده و با حذف اسم دهقان، اسامی افراد دیگری همچون عدل هاشمی‌پور، علی گلمرادی، ابوالفضل ابوترابی و یعقوب شیویاری منتشر شده که نسبت به جدول بالا گرایش میانه‌تری دارند و احتمالا این اسامی با این هدف منتشر شده است که استیضاح روحانی را غیر سیاسی و تصمیم فراکسیون مستقلین نشان دهد.

stizah.jpg



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy