Tuesday, Mar 5, 2019

صفحه نخست » کارگران راه‌آهن تبریز اعتصاب کردند و مسیر عبور قطارها را بستند

rahahan.jpgکیهان لندن - کارکنان راه‌آهن تبریز که از چند روز پیش به همراه دیگر کارکنان خطوط ریلی کشور اعتراض‌ و اعتصاب‌هایی را برگزار کرده بودند بامداد روز سه‌شنبه ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۷ مسیر تمام قطارها در ایستگاه زراعی را بستند.

کارگران راه‌آهن تبریز می‌گویند ۴ ماه حقوق و عیدی امسال را دریافت نکرده‌اند و دیگر قادر به پوشش هزینه‌های زندگی خود نیستند. این کارگران از ساعت ۸ روز سه‌شنبه ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۷ در ایستگاه زراعی تبریز تجمع کرده و با نشستن و ایستادن روی ریل‌ها مسیر همه قطارها را بستند.

کارگران خطوط ریلی کشور معروف به تراورس از جمله کارگرانی هستند که همیشه ماه‌ها حقوق و مزایا از کارفرمایان طلبکارند. این کارگران هر چند ماه یک بار برای زیر فشار قرار دادن کارفرما که دستمزد آنها را پرداخت کند، دست به اعتصاب و تجمع در ایستگاه‌های مختلف قطار می‌زنند تا شاید یکی دو ماه حقوق معوقه‌ی خود را دریافت کنند.

پس از گذشت چند ساعت از متوقف کردن قطارها و اعتصاب کارگران خطوط ریلی در ایستگاه زراعی تبریز، برخی مسافران قطار را ترک کرده و با پای پیاده راهی مقصد خود شدند.

مطالب بیشتر در سایت کیهان لندن

در تازه‌ترین دور این اعتراضات که از آغاز هفته جاری، ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۷، آغاز شده، کارگران خطوط ابنیه فنی در نواحی ریلی هرمزگان، لرستان، زاگرس، مشهد، اندیمشک و آذربایجان با برپایی یک تجمع اعتراضی در محوطه محل کار خود، انتقاد خود را نسبت به عدم پرداخت مطالبات مزدی اعلام کردند.

در شرایط کنونی اما به نظر می‌رسد در پیش بودن عید نوروز و تعطیلات سال جدید خورشیدی و افزایش هزینه خانوارها از یکسو و گرانی بیش از پیش مواد غذایی از سوی دیگر موجب شده صبر کارگران لبریز شود و به اقداماتی از جمله بستن ریل و جلوگیری از حرکت قطارها دست بزنند. این در حالیست که مسئولان حکومتی همچنان نسبت به خواسته کارگران خطوط ریلی و دیگر کارگران، کارمندان و بازنشستگان بی‌تفاوت هستند و معلوم نیست منتظرند این مشکلات چگونه حل شود!

قابل توجه و تأمل این است که هیچکدام از خبرگزاری‌های داخل ایران خبر اعتصاب و بستن مسیر قطارها توسط کارگران راه‌آهن تبریز را تا این لحظه پوشش نداده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy