Tuesday, Mar 5, 2019

صفحه نخست » بازدید آنگلا مرکل از رستوران آسیب‌دیده ایرانی در آلمان

safron_030519.jpgرادیو بین المللی فرانسه - آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بدون اعلام قبلی در شهر "کمنیتس" به رستوران ایرانی "زعفران" رفت که روز ٧ اکتبر سال پیش ( ٢٠۱٨) مورد حمله راستگرایان قرار گرفته بود. در این حمله مسعود هاشمی مدیر رستوران زخمی و روانه بیمارستان شده بود.

دیدار ناگهانی و غیرمنتظره صدراعظم آلمان به رستوران ایرانی آسیب‌دیده از حمله راستگرایان محدود نبود، او از رستوران "شالوم" نیز که به یهودیان تعلق دارد و در اوت سال گذشته مورد حمله راستگرایان قرار گرفته بود دیدار و از مدیریت آن دلجوئی کرد.

اما مهم‌ترین بخش سفر آنگلا مرکل به شهر "کمنیتس" را دیدار او با اعضای تیم بسکتبالی تشکیل می‌داد که بیشتر اعضای آن بیگانه‌تبار هستند.
این دیدارها واکنشی بود به اقدامات راستگرایان آلمانی. آن‌ها از ماه اکتبر سال گذشته با قتل یک نجار ۵٣ ساله، "کمنیتس" را به مهم‌ترین مرکز تظاهرات و تبلیغات بیگانه‌ستیزانه خود تبدیل کردند. با این که دلیل قتل این نجار آلمانی-کوبائی هنوز هم کاملاً روشن نشده است، راستگرایان از تحریک مردم علیه خارجی‌تباران و به ویژه پناهجویان دست برنمی‌دارند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در جریان حمله روز ٧ اکتبر سال گذشته به رستوران ایرانی "زعفران"، مسعود هاشمی مدیر آن زخمی و روانه بیمارستان شد. به این رستوران و رستوران "شالوم" وابسته به یهودیان خسارات زیادی وارد آمد. راستگرایان افراطی همچنین یک رستوران ایرانی دیگر به نام "پروانه" را مورد حمله قرار دادند و رستوران ترکی "منگال" را به آتش کشیدند.

در آلمان صدها رستوران ایرانی وجود دارند. عمده این رستوران‌ها در شهرهای بزرگی مثل برلین، فرانکفورت، مونیخ، هامبورگ و کلن استقرار دارند و تاکنون آنچه را از سوی نژادپرستان در "کمنیتس" اتفاق افتاده به ندرت تجربه کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy