Wednesday, Mar 6, 2019

صفحه نخست » میامی هرالد: سیاست‌های آمریکا حکومت ایران را با دشمنان ما متحد می‌کند‌

Iran.jpgایران فردا ـ روزنامه میامی هرالد در سرمقاله‌ای می‌نویسد سیاست‌های منزوی کردن حکومت ایران از سوی دولت ترامپ باعث شده است که جمهوری اسلامی با دشمنان آمریکا متحد شود.

در این سرمقاله آمده است: «دولت آمریکا تحریم‌های سختی را متوجه ایران کرده است که به‌شدت به اقتصاد آن آسیب رسانده است. حسن روحانی علناً گفته است که امروز ایران و آمریکا در یک جنگ اقتصادی بزرگ قرار گرفته‌اند که در چهل سال گذشته بیسابقه بوده است.

این تحریم‌ها که با هدف و تهدید تغییر رژیم تهران اعمال می‌شود همزمان فشار اقتصادی شدیدی را بر علیه جمعیت ۸۰ میلیونی کشور به‌وجود آورده است.

آمریکا با بهره‌برداری از قدرت و ارزش دلار و نقش آن در اقتصاد ایران این جنگ را به‌پیش می‌برد.

با اینکه دولت ترامپ هدف نهایی خود از این جنگ اقتصادی را اعلام نکرده است، اما مایک پمپئو وزیر خارجه با به‌پیش نهادن ۱۳ شرط واشنگتن، که در میان آنها جلوگیری از دستیابی ایران به بمب هسته‌ای، تغییر سیاست منطقه‌ای آن و عدم حمایت از سازمان تروریستی و احترام به حقوق بشر ایرانیان وجود دارد، عملاً حکومت ایران را به چالش و رودررویی با آن به‌عنوان یک دشمن معرفی می‌کند. همانطور که پمپئو در کنفرانس ورشو نشان داد، هدف نهایی تغییر رژیم ایران است.

مطالب بیشتر در سایت تلویزیون ایران فردا

اما این سیاست آمریکا در کشورهای افغانستان، عراق و لیبی نتایج مورد دلخواه واشنگتن را به‌بار نیاورده است. از آن گذشته عدم همکاری برخی از کشورهای اروپایی در حمایت از موضع واشنگتن در مورد ایران رهبری جهانی آمریکا را به زیر سئوال برده است.

سیاست آمریکا در مورد ایران باید به‌طوری تنظیم شود که حکومت نتواند خودش را همیشه قربانی دشمنی آمریکا نشان بدهد. واشنگتن می‌تواند از طریق مذاکره به ایران بفهماند که اجازه نخواهد داد با ایده داشتن بمب اتمی لاس بزند. آمریکا باید اتحاد جهانی علیه حکومت ایران را برای این منظور و کشاندن ایران به قبول پایان سیاست‌های مخرّب خود به‌پیش ببرد.» [لینک به اصل مطلب]



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy