Sunday, Mar 10, 2019

صفحه نخست » مقامات فرودگاهی در روسیه درون کیف یک دیپلمات آمریکایی یک خمپاره پیدا کردند

5B16AB3A-C54D-4F73-BAD0-935C4FBA90CE.jpegالعربیه

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که به سفارت ایالات متحده آمریکا در مسکو اطلاع داده یک دیپلمات آمریکا کوشیده یک گلوله خمپاره از طریق فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو به درون روسیه منتقل کند. روسیه این اقدام را یک اقدام تحریک‌آمیز عمدی توصیف کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای که در این‌باره منتشر شد، اعلام کرد: « در صبح روز 9 مارس و در ورودی بخش D فرودگان بین‌المللی شرمتیوو مسکو و هنگام بررسی کیف یک کارمند سفارت آمریکا، شیئی شبیه خمپاره مشاهده شد.


کارشناسان مواد منفجره که این شئ را بررسی کردند، تائید کردند که این خمپاره است که چاشنی هم دارد، اما دارای مواد منفجره نیست. علیرغم اینکه آثار مواد منفجره درون جسم این شئ قابل مشاهده است.

در ادامه این بیانیه آمده که «سفارت آمریکا بلافاصله از سوی مدیریت وزارت کشور در فرودگاه شرمتیوو در جریان امر قرار گرفت و امیدواریم توضیحی برای رفتار این کارمند خود ارائه کند.»

به گفته طرف روسی «غیرممکن است این کارمند تدابیر امنیتی فوق‌العاده‌ای که ناوگان هوایی آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر 2001 در دستور کار قرار داده را درک نکرده باشد. جابجایی یک خمپاره درون یک کیف امری بسیار خطرناک است و نشان دهنده است که این اقدام عامدانه انجام شده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy