Friday, Mar 15, 2019

صفحه نخست » فیس‌بوک ویدئوهای کشتار مسجد نور نیوزلند را حذف کرد

newsland.jpgالعربیه - شبکه فیسبوک اعلام کرد تمامی ویدئوهای مربوط به کشتار روز جمعه ۱۵ مارس ۲۰۱۹ مسلمانان در مساجد نیوزلند که به کشته شدن ۴۹ نفر و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر انجامید، را حذف کرده است.

میا گارلیک، سخنگوی فیس‌بوک اعلام کرد ویدئوهایی که حمله به منطقه کرایست‌چرچ را به تصویر کشیده‌اند، از روی این وبگاه حذف شد.

خانم گارلیک گفت: «موضوع ویدئویی که با استفاده از سرویس پخش زنده منتشر شده را به پلیس نیوزلند اطلاع داده‌ایم. ویدئو و همچنین حساب‌های قاتل در فیس‌بوک و اینستاگرام را حذف کردیم.»

سخنگوی فیسبوک از کاربران شبکه‌های اجتماعی خواست از بازنشر ویدئوهای این حادثه خودداری کنند. ویدئوهای مربوط به این حادثه توسط خود فرد مهاجم ضبط شده و از طریق ویژگی پخش زنده، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

منابع پلیس نیوزلند روز جمعه ۱۵ مارس ۲۰۱۹ اعلام کردند که در پی حمله به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ ۴۹ کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. یکی از عاملان این کشتار، یک شهروند ۲۸ ساله استرالیایی است که نمازگزاران را در مسجد نور به رگبار بست و جان تعدادی از آنها از جمله چندین کودک را گرفت. او در صفحه توئیترش وعده یک «حمله تروریستی» را داده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy