Friday, Mar 15, 2019

صفحه نخست » تهدید مسافر زن بریتانیایی به اخراج از هواپیما به دلیل پوشش سکسی

العربیه - خطوط هوایی توماس کوک، یک مسافر زن جوان بریتانیایی را پیش از پرواز از فرودگاه شهر بیرمنگام، به دلیل «پوشش نامناسب» به اخراج از هواپیما تهدید کرد.

زن جوان 21 ساله به نام امیلی اوکنور از اهالی سولیهال بریتانیا است که به عنوان حسابدار مشغول به کار است.

امیلی اوکنور، 2 مارس با پرواز خطوط هوایی توماس کوک عازم «ترنیف» بزرگ‌ترین جزیره در مجمع الجزایر هفت‌گانه قناری در اقیانوس اطلس، بود.

وی با بالاتنه‌ای بسیار کوتاه که شبیه سوتین زنانه بود و با شلواری بلند بدون هیچ‌گونه مشکلی از گیت‌های بازرسی فرودگاه گذشت، اما هنگام سوار شدن به هواپیما هنگامی که به سوی صندلی خود حرکت می کرد به او اطلاع داده شد که «پوشش نامناسب» خود را تغییر دهد یا هواپیما را ترک کند.

555522.jpg امیلی در این‌باره به روزنامه ایندیپندنت گفت: «من در فاصله چند قدمی صندلی خودم بودم که صدای یکی از خدمه هواپیما را شنیدم که می‌گفت: «ببخشید خانم، شما پوشش مناسبی به تن ندارید و این مغایر دستورالعمل‌ ما است.»

اميلی در ادامه گفت، این مهماندار نسخه‌ای از دستورالعمل‌ پرواز شرکت را نشان داد که در صفحه 113 آن آمده است: «مسافرانی که پوشش نامناسبی نداشته باشند از جمله پوشش‌هایی با تصاویر و یا شعار، تا زمانی که پوشش مناسبی به تن نکنند، اجازه سفر ندارد.»

در همین حال یکی از خدمه هواپیما به اخانم اوکنور گفت :«اگر پوشش خودت را تغییر ندهی تو را از این هواپیما اخراج خواهیم کرد.»

مطالب بیشتر در سایت العربیه

خانم اوکنور بلافاصله خطاب به دیگر مسافران گفت: «ببخشید، آیا من برای کسی مزاحمت ایجاد کردم؟ اگر اینطوره با کمال میل اندام خود را خواهم پوشاند». اما هیچ‌کس واکنشی نشان نداد.

در این هنگام یکی از خدمه هواپیما به او گفت: «خیلی خوب، ساک شما کجاست؟»، اما بلافاصله یکی از اعضای خانواده امیلی که هم‌پرواز او بود کت خود را به او قرض داد تا خود را بپوشاند و پس از آن بود که به او اجازه داده شد تا در هواپیما بماند.

یکی از دوستان امیلی شرکت هواپیمایی توماس کوک را در شبکه اجتماعی توئیتر به چالش کشید و از برخورد با امیلی به شدت انتقاد کرد.

یک هفته بعد امیلی اوکنور با پرواز خطوط هوایی توماس کوک از جزیره تنریف به شهر بیرمنگام بازگشت. او گفت: «در مسیر برگشت دقیقا همان لباس‌های قبلی را بر تن داشتم اما کسی چیزی نگفت».

امیلی رفتار خدمه پرواز خطوط توماس کوک را «بدترین تجربه زندگی خود» عنوان کرد. او به ایندیپندنت گفت: «احساس کردم به شدت تحت تاثیر نگاه‌ جنسی واقع شده‌ام».

او ادامه داد: «آنها این احساس را القاء کردند که گویی خود را لخت کرده‌ام» و علاوه بر آن «باعث تحریک یکی از مردان علیه من شدند»، او به سوی من فریاد کشید و مرا «زن ترحم‌برانگیز» خواند.

شرکت‌های هواپیمایی عموما پوشش استاندارد را شرط گذاشته‌اند، اما خطوط هواپیمایی توماس کوک شروط خاصی را در این زمینه تعیین نکرده و در این رابطه فقط تعدادی از قوانین را در ارتباط با رفتار و پوشش مسافران تعیین کرده است.

پس از این حادثه، سخنگوی خطوط هوایی توماس کوک متعاقبا اعلام کرد: «از این که باعث ناراحتی خانم اوکنور شده‌ایم متأسفیم، واضح است که ما می‌بایست شرایط را به گونه بهتری مدیریت می‌کردیم».

او افزود: «عموما همچون اغلب خطوط هوایی دیگر، دارای معیارهایی برای پوشش مناسب هستیم. این قوانین به طور یکسان و بدون هر گونه تبعیضی درباره زنان و مردان در همه رده‌های سنی اعمال می‌شود».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy