Sunday, Mar 17, 2019

صفحه نخست » حمله تخم‌مرغی یک نوجوان به سناتور استرالیایی

eggboy_031519.jpgیک سناتور استرالیایی که مهاجرت مسلمانان را دلیل اصلی حملات تروریستی نیوزیلند دانسته بود و با این اظهارات باعث ایجاد خشم گسترده و انتقاد شدید قانون‌گذاران استرالیایی شده است، از سوی یک نوجوان با تخم‌مرغ مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سناتور راسر آنینگ به خاطر توییت‌های روز جمعه‌اش به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. وی در یکی از این توییت‌ها نوشته بود آیا هنوز کسی هست که درباره ارتباط میان مهاجرت مسلمانان و خشونت بحثی داشته باشد؟

آنینگ گفته بود: دلیل واقعی حمله تروریستی روز جمعه در خیابان‌های نیوزیلند، در وهله اول برنامه مهاجرتی است که اجازه داده افراط‌گرایان مسلمان به نیوزیلند مهاجرت کنند.

آنینگ روز شنبه در کنفرانس خبری در ملبورن با صحنه متفاوتی روبرو شد، دوربین‌های تلویزیون فیلمی را از یک پسر ۱۷ ساله منتشر کردند که در آن این نوجوان یک تخم‌مرغ را بر روی سر آنینگ می‌شکند و به طور مختصر با وی درگیر می‌شود.

پلیس اعلام کرده که این نوجوان بازداشت شده، اما تا زمان انجام تحقیقات بیشتر آزاد شده است. هنوز انگیزه این حمله مشخص نشده است.

180748_673.jpgدولت و حزب اپوزسیون استرالیا موافقت کردند زمانی که پارلمان در آوریل سال جاری میلادی فعالیت خود را از سر گرفت، یک نامه توبیخ و سرزنش را علیه آنینگ به خاطر موضع‌اش در خصوص تیراندازی‌ها در کرایستچرچ نیوزلند تصویب کنند.

اگرچه چنین سرزنش و توبیخ رسمی یک اقدام سمبلیک است، اما احزاب بزرگ و مهم استرالیا می‌خواهند با این اقدام نشان دهند که دیدگاه‌های آنینگ در بین ۲۲۶ قانون‌گذار فدرال استرالیا کاملاً شخصی است. حمایت این احزاب بزرگ و مهم تصویب این نامه رسمی سرزنش و توبیخ توسط هر دو مجلس استرالیا را تضمین می‌کند.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا نیز این اظهارات آنینگ را محکوم کرد. وی گفت: تلفیق این حمله تروریستی وحشتناک با مسائل مهاجرت به ویژه با حمله به دین اسلام بسیار ترسناک و احمقانه هستند و هیچ جایی در استرالیا و پارلمان این کشور ندارند. حقیقتاً آنینگ باید از خودش خجالت بکشد.

بلال رئوف، سخنگوی شورای امامان ملی استرالیا که اصلی‌ترین گروه مسلمان این کشور محسوب می‌شود دیدگاه‌های این سناتور را به مانیفست منتشر شده توسط برنتون تارانت، عامل این حملات تروریستی که قبل از انجام حملات منتشر شده، مرتبط دانست.

رئوف گفت: هنگامی که فردی به اظهارات آنینگ نگاه می‌کند می‌بیند که دقیقاً اظهارات او با مانیفست منتشر شده از سوی عامل حملات تروریستی وحشتناک در نیوزلند برابر است. آنینگ برای سنای استرالیا فرد مناسبی نیست.

در همین حال پنی ونگ از قانون‌گذاران اپوزسیون استرالیا نیز آنینگ را به تلاش برای استفاده از این تراژدی برای جلب توجهات در آستانه انتخابات ماه مه متهم کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy