Monday, Mar 18, 2019

صفحه نخست » عامل تیراندازی در هلند دستگیر شد

Utrecht2.jpgاخبار تکمیلی:

پلیس هلند اعلام کرده است که یک مرد را که مظنون به کشتن سه نفر در جریان تیراندازی در شهر اوترخت است، دستگیر کرده است.

پلیس ضد ترور پیش از دستگیری این مظنون یک ساختمان را محاصره کرده بود و در جست‌وجوی مظنون عملیات گسترده‌ای را ترتیب داده بود.

از طرفی بستگان فرد مهاجم در هلند گفته‌اند که «گؤکمن تانیش» شهروند ترک، به دلایل خانوادگی به یکی از نزدیکان خود در قطار شهری اوترخت تیراندازی کرده و پس از آن نیز افرادی را که سعی داشته‌اند به قربانی کمک کنند، هدف قرار داده است.

گوکمن تانیش کیست؟

بنا بر اعلام رسانه‌های محلی هلند، مظنون فردی شناخته شده برای پلیس هلند است و تا کنون جرایم متعددی از جمله اقدام به تیراندازی در سال ۲۰۱۳ میلادی مرتکب شده است.

تیراندازی در یکی از مناطق مهاجرنشین شهر ۳۴۰ هزار نفری اوترخت روی داد. در پی این حادثه خیابانهای شهر خالی از جمعیت شدند و مساجد شهر نیز درهای خود را بستند که یکی از دلایل آن نگرانی از تکرار حمله‌ای است که سه روز پیش در نیوزیلند روی داده بود.

بنا بر گزارش روزنامۀ هلندی «آلخمن داخبلاد» (Algemeen Dagblad) شاهدان حمله می‌گویند که مظنون ابتدا به زنی در داخل تراموا حمله کرده و سپس به سمت افرادی که قصد کمک به زن را داشته‌اند، تیراندازی کرده است.

محمد تانیش، پدر گوکمن تانیش که ساکن ترکیه است می‌گوید چنانچه فرزندش در این حادثه مقصر باشد، باید مجازات شود. او به خبرنگاران گفته است که از یازده سال پیش با پسرش صحبت نکرده است.

شمار کشته‌ها به ۳ نفر افزایش یافت

یورونیوز - بنا بر اعلام یان فن زانن، شهردار اوترخت در جریان این حمله سه نفر کشته و ۹ نفر زخمی شده‌اند. سه تن دیگر از مجروحان نیز در شرایط بحرانی به سر می‌برند.

پلیس هلند نیز در پیامی توییتری خبر ۳ کشته و ۹ زخمی این حادثه را تایید کرد.

هلی‌کوپترهای پلیس در منطقه حاضر شده‌اند. پلیس تاکنون کسی را دستگیر نکرده است اما در آخرین اطلاع‌رسانی خود، دربارۀ یک مرد ۳۷ سالۀ متولد ترکیه هشدار داده و از ساکنان منطقه خواسته است که به او نزدیک نشوند.
نام این مرد گوکمن تانیش اعلام شده است و احتمال داده می‌شود که با خودرو از محل گریخته باشد.

عکس منتشر شده از او، چهار دقیقه قبل از حمله توسط دوربین‌های مداربستۀ تراموا گرفته شده است:

3732068.jpg

دزدیده شدن یک خودرو لحظاتی قبل از تیراندازی

درست قبل از این تیراندازی مرگبار، یک خودروی رنوی قرمز رنگ دزدیده می‌شود و پس از حادثه، در یکی دیگر از خیابانهای شهر در حالی که رها شده بود، یافت می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy