Monday, Mar 18, 2019

صفحه نخست » فردوسی پور از برنامه ۹۰ حذف شد + واکنش فردوسی پور‌

ferdosipour.jpgایران وایر ـ «عادل فردوسی‌پور» از سال آینده تهیه کننده و مجری برنامه ۹۰ نخواهد بود. این تصمیمی است که «علی فروغی» مدیر جوان شبکه سه سیما از ماه‌ها قبل در سر می‌پروراند و سرانجام صحبت‌های عادل در جشنواره سازمان صداوسیما به نام «جم» آن را عملی کرد.

«میثم فضلعلی»، مدیر گروه ورزش شبکه ۳ سیما امروز در جمع خبرنگاران خبر از تغییرات گسترده در برنامه‌های این شبکه و بخصوص برنامه نود داد. مدیر تازه واردی که با حضور علی فروغی به این سمت رسید گفته است: « برنامه نود در سال ۹۸ با ترکیب و ساختار جدیدی روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.»

عادل فردوسی‌پور امسال موفق شد دو جایزه هیات داوران و همین‌طور جایزه منتخب مردمی را از جشنواره جم دریافت کند. او در زمان تحویل گرفتن جوایز خود گفت: «من خودم را فرزند تلویزیون می دانم. در این ۲۲ سال در رسانه صادقانه و پاک کار کردم. خوشحالم در سخت‌ترین سال کاری‌ام که در رسانه‌ی خودم هم به من بی‌مهری شد، دیده شدم؛ هم از طرف مردم و هم از طرف اهالی رسانه. جایزه دوم که مردم به من دادند بسیار برایم ارزشمند است و نمی‌دانم با چه زبانی از مردم تشکر کنم.»

اما دقایقی بعد «محمدرضا گلزار» مجری برنامه «برنده شو» که مورد حمایت شبکه سه، حتی در جمع‌آوری مشکوک آرای پیامکی مردم هم بود از عملکرد و حمایت‌های علی فروغی مدیر شبکه سه حمایت کرد.

مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

عادل فردوسی‌پور البته در بخشی از صحبت‌هایش ابراز امیدواری کرد در سال آینده با قدرت بیشتری برنامه ۹۰ را روی آنتن ببرد و گفت: «برای سختی‌هایی که امسال کشیدم منقلب شدم، ولی این جایزه که لطف مردم و سازمان بود، مثل یک اکسیر است و تمام غم‌هایم را کنار می‌گذارم.»

توضیحات عادل فردوسی‌پور درباره دلیل پخش نشدن آخرین برنامه ۹۰ او

ایرنا نوشت: «عادل فردوسی پور» تهیه‌کننده و مجری برنامه 90 با اعلام اینکه برای امشب اجازه پخش این برنامه را نداده اند، گفت: بنا به دستور مدیر شبکه سوم سیما، برنامه 90 از جدول پخش برنامه های شبکه سوم حذف شد.

عادل فردوسی‌ پور با بیان این مطلب، افزود: برنامه امشب 90 به آیتم های نوروزی و گلچین اتفاقات سال اختصاص داشت. تیم برنامه ساز و من در چند روز گذشته مشغول تهیه آیتم ها بودیم اما امروز به دستور مدیر شبکه سه برنامه 90 از جدول پخش برنامه های شبکه خارج شد.
وی افزود: در شرایطی که تنها چند روز از انتخاب برنامه 90 به عنوان بهترین برنامه سازمان صدا و سیما از نگاه مردم و بهترین برنامه ترکیبی از نگاه داوران می گذرد، از پخش برنامه ممانعت به عمل آمد.

** فرزندم را با پست و مقام معاوضه نمی کنم
فردوسی پور در تکمیل مصاحبه شب گذشته خود با خبرگزاری ایرنا و در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد قائم مقامی شبکه ورزش را می پذیرید؟ نیز تاکید کرد: خیر. این پیشنهاد را رد کرده ام.
این گزارشگر فوتبال خاطرنشان کرد: برنامه 90 فرزند من است و حاصل زحمات طاقت فرسا و شبانه روزی صدها نفر که خالصانه برای رسیدنش به جایگاه امروز تلاش کرده اند. ممکن نیست آدم فرزندش را با پست و مقام معاوضه کند.

در همین زمینه:

آخرین پرده از اختلاف با رئیسی که از بسیج آمد؛ عادل فردوسی پور از برنامه ۹۰ حذف می‌شود

صدای آمریکا - در حالیکه گفته می شد رئیس صدا و سیما رفتن عادل فردوسی پور از برنامه ۹۰ را رد کرده، یک مقام صدا و سیما تائید کرد که برنامه ۹۰ در سال آینده بدون مجری سرشناس آن برگزار می‌شود.

در روزهای اخیر و در پی روشن‌تر شدن اختلافات عمیق رئیس شبکه سه سیما با علی فروغی مدیر شبکه سه، مدیر گروه ورزش این شبکه از تغییر کادر برنامه ۹۰ خبر داد.

با این حال، برخی خبرگزاری‌ها با انتشار نقل قول عبدالعلی علی عسگری، رئیس صدا و سیما، روز دوشنبه ۲۷ اسفند نوشتند که مجری برنامه ۹۰ در شبکه سه می ماند و برنامه خود را اجرا می‌کند.

این خبرها اما ساعتی بعد واکنش مدیر روابط عمومی صدا و سیما، محمدحسین رنجبران را در پی داشت که به خبرگزاری ایلنا گفت: «تحولاتی ویژه در برنامه نود از سال آینده صورت خواهد گرفت و این برنامه با گروهی جدید روی آنتن خواهد رفت اما درعین حال از ظرفیت‌های عادل فردوسی‌پور در برنامه‌های دیگر استفاده خواهد شد.»

48DF6893.jpgساعتی پس از آن نیز فردوسی پور در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا اعلام که برنامه ۹۰ دوشنبه شب از جدول برنامه های شبکه سه حذف شده و به دستور مدیر شبکه سه در این شب پخش نمی‌شود.

احتمال رفتن فردوسی پور از برنامه ۹۰ واکنش کاربران توئیتر را در پی داشت که با راه انداختن هشتگ‌های چون #نه به برنامه نود بدون عادل و #عادل فردوسی پور به این تصمیم مدیران صدا و سیما اعتراض کردند.

طی یکسال گذشته، در پی انتصاب علی فروغی، رئیس بسیج صدا و سیما به ریاست شبکه سه، اختلافات عمیقی بین او و عادل فردوسی پور در مورد نحوه پخش برنامه ۹۰ صورت گرفت که منجر به توقف اجرای برنامه برای یک هفته و حذف میهمان خارجی آن در هفته‌ای دیگر شد.

اوج بازتاب اختلاف عادل فردوسی پور و مدیر شبکه سه در برنامه انتخاب بهترین‌های تلویزیون بود؛ هنگامی که فردوسی پور برای دریافت دو جایزه بهترین برنامه(یکی به انتخاب مردم) روی صحنه رفت و به مشکلات و سختی‌های تحمیل شده به برنامه ۹۰ در سال ۹۷ و بی مهری‌های صورت گرفته اشاره کرد.

مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

مدیران صدا و سیما در اظهار نظرهایی گفته اند که به فردوسی پور پیشنهاد قائم مقامی شبکه ورزش شده است، اما او به خبرگزاری ایرنا گفت که برنامه ۹۰ همچون فرزند اوست و فرزندش را با پست و مقام عوض نمی‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy