Wednesday, Mar 20, 2019

صفحه نخست » درخواست برای پیگرد قضایی صادق لاریجانی و ناطق نوری در پرونده زمین‌خواری لواسان

nategh_031919.jpgرادیو فردا - گروه جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌‌ای از ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، خواست تا صادق لاریجانی و علی‌اکبر‌ ناطق نوری را در ارتباط با «زمین‌خواری» در «کلاک» لواسان تحت تعقیب قضایی قرار داده و در صورت «محرز شدن تخلفات»، آنان را به «اشد مجازات» محکوم کند.

براساس سخنان امام جمعه لواسان و تصاویر منتشرشده، صادق لاریجانی، رئیس پیشین قوه قضائیه، با صدور دستوری، صدور پروانه ساخت‌وساز برای ۶۲ مجتمع مسکونی ویلایی دو هزار متری در این منطقه را «مجاز» اعلام کرده است.

علی‌اکبر ناطق نوری، رئیس سابق بازرسی دفتر رهبر جمهوری اسلامی، نیز متهم شده که به دلیل نسبت فامیلی با مالکان این پروژه، از شهرداری لواسان خواسته به حکم دادگاه در این باره اعتراض نکنند.

در همین حال جنبش عدالتخواه دانشجویی از آقای رئیسی درخواست کرده «در راستای برخورد با دانه‌درشت‌ها و مسئولان متخلف، با تحقیقات دقیق و رعایت کلیه حقوق متهمین نسبت به تخلفات احتمالی رئیس پیشین قوه قضائیه و مسئول وقت بازرسی بیت رهبری، اقدام قضائی» کند.

در هفته‌های گذشته گزارش‌هایی درباره «تخلف» در ساخت‌وساز یک شهرک لوکس در یک محدوده بیش از یک‌میلیون متر مربعی در منطقه «کلاک» در لواسان منتشر شده است.

براساس گزارش‌ها این مجموعه مشرف به سد لتیان است و شبیه شهرک «بورلی هیلز» در لس آنجلس ساخته شده است. از این شهرک به نام «باستی هیلز» خوانده می‌شود.

براساس گزارش‌ها، موضوع تخلف در این پروژه از سال ۸۵ مطرح است و پیش از این رئیس اوقاف لواسان و رئیس اوقاف شمیران به دلیل «تشکیل باند فساد مالی» با اتهام زمین‌خواری در سازمان اوقاف بازداشت شده‌اند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

فیض الله شیرخانی، رئیس پیشین شورای شهر لواسان، در مصاحبه با گروه خبری «آوا نت تی‌وی» گفته که این پروژه از سال ۸۲ آغاز شده اما به دلیل مخالفت شورای عالی شهرسازی و شورای شهر و شهرداری لواسان متوقف مانده بود.



به گفته آقای شیرخانی، شورای دوم شهر لواسان نیز به دلیل «مقاومت در برابر ساخت این پروژه» منحل شده است.

حمید یعقوب‌نژاد، شهردار سابق لواسان، نیز گفته که پس از انحلال شورای شهر، با دستور کامران دانشجو، استاندار تهران، تفکیک زمین‌های این پروژه انجام و پروژه آغاز می‌شود.

به گفته شهردار سابق لواسان، در نهایت دادگاه لواسان به نفع این پروژه حکم صادر می‌کند و در جلسه‌ای در دفتر بازرسی دفتر رهبر جمهوری اسلامی خواسته شده که به این رای اعتراض نشود.

در مستندی که گروه «آوانت تی‌وی» تهیه کرده، گفته می‌شود که علی اکبر ناطق نوری، رئیس سابق بازرسی دفتر رهبر جمهوری اسلامی، فامیل خانواده نجفی، مالکان این پروژه، است.

شهردار لواسان گفته که براساس دستور وحید حقانیان، معاون امور ویژه دفتر رهبر جمهوری اسلامی، اجرای این پروژه برای مدتی متوقف شده اما در نهایت توسط هیئتی ویژه از سوی قوه قضائیه حکم دادگاه لواسان تایید شده است.

در این مستند همچنین تصویر نامه رئیس قوه قضائیه منتشر می‌شود که براساس آن صدور پروانه ساخت‌وساز برای۶۲ مجتمع مسکونی ویلایی دو هزار متری در این منطقه را «مجاز» اعلام کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy