Monday, Mar 25, 2019

صفحه نخست » سیل شدید در دروازه قرآن شیراز؛ دست‌کم «۱۷ نفر» کشته شده‌اند

seil.jpgرادیو فردا - گزارش‌های رسیده از ایران حاکی است که بارش شدید باران در شیراز در روز دوشنبه پنجم فروردین باعث راه افتادن سیلابی سهمگین در این شهر شد که تاکنون کشته شدن دست‌کم ۱۷ نفر و مصدوم شدن ۶۸ نفر در این حادثه تأیید شده است.

انتظار می‌رود که تعداد تلفات افزایش یابد.

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور، نیز با تأیید آمار پزشکی قانونی استان فارس گفت که تاکنون ۳۸ مصدوم بستری و ۳۰ مصدوم سرپایی گزارش شده است.

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس، در این زمینه گفت در پی بارش‌های امروز در شیراز تعدادی از خودروهایی که از سمت ورودی دروازه قرآن وارد شیراز شدند دچار حادثه شدند. گزارش‌ها حاکی است آب در این محدوده حدود ۲۰۰ خودرو را با خود برده است.

استاندار فارس به شهروندان مناطق اطراف دروازه قرآن، بلوار ابوکلام، خیابان‌های اطراف این بخش هشدار داد از منازل خود خارج نشوند.

آقای رحیمی با این حال اعلام کرد مسافرانی که راهی اصفهان بودند به دلیل حجم سیلاب دچار مشکل شده‌اند.

استاندار فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم نیز توضیح داد که «این سیلاب در کمتر از ۱۰ دقیقه از ارتفاعات تنگ الله‌اکبر شروع و در ورودی شهر شیراز و در دراوزه قرآن خودروهای در حال حرکت را با خود برد».

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

گزارش‌ها حاکی است که خودروهای امدادی از جمله آتش‌نشانی، هلال احمر و اورژانس در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در این نقطه از شیراز هستند.

تصاویری نیز از آب‌گرفتگی بازار وکیل شیراز در خبرگزاری‌ها منتشر شده است.

حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس، به خبرگزاری ایسنا گفت: «آب‌گرفتگی در خیابان دروازه‌ قرآن تا هفت‌تنان رخ داده است و در حال حاضر شش تیم عملیاتی در محل حضور دارند و جستجو و امدادرسانی ادامه دارد».

علیرضا عدلو، مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، نیز خبر می‌دهد که بیش از شش مورد آب‌گرفتگی منازل و مجتمع‌های مسکونی و تجاری در بارندگی دوشنبه در این شهر رخ داده که احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.

وی ادامه داد: «قطعاً تعداد آب‌گرفتگی‌ها تا ساعات آینده در شیراز افزایش خواهد یافت و اولویت تخلیه آبگرفتگی با منازل ناایمن است که احتمال تخریب آنها وجود دارد.»

محمدرضا دهقانی، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز، نیز با انتشار اطلاعیه‌ای گفت: «کنارگذرهای رودخانه خشک به علت بارندگی بسته شده و شهروندان و مسافران می‌توانند برای تردد از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.»

رودخانه خشک در واقع محل عبور سیل (مسیل) است که شیراز را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند. این رودخانه غربی-شرقی نهایتاً به دریاچه مهارلو یا نمک در شرق شیراز می‌ریزد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy