Friday, Mar 29, 2019

صفحه نخست » پارلمان بریتانیا برای سومین‌بار توافق پیشنهادی برگزیت را رد کرد

Braxit.jpgالعربیه - نمایندگان پارلمان بریتانیا روز جمعه ۲۹ کارس ۲۰۱۹ به توافق پیشنهادی ترزا می‌برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای منفی دادند.

به گزارش منابع خبری بریتانیا ۲۸۶ نماینده به توافق مورد نظر دولت رای مثبت داده و در مقابل ۳۴۴ نماینده رای مخالف دادند.

با توجه به اختلاف ۵۸ رای مخالف این توافق برای سومین بار رد شد.

بعد از ظهر روز جمعه ۲۹ مارس ۲۰۱۹ مردم بریتانیا شاهد سومین راگیری نمایندگان پارلمان این کشور در باره طرح جدید ترزا می‌برای خروج از اتحادیه اروپا، بودند.

این طرح پیشتر دو بار از سوی نمایندگان رد شد و این سومین بار است که نمایندگان پارلمان آن را رد می‌کنند.

روز پنج شنبه، رئیس مجلس عوام بریتانیا برگزاری سومین رأی‌گیری در باره طرح موافقت بر برگزیت را تصویب کرد.

جان برکو، رئیس مجلس عوام بریتانیا روز پنجشنبه گفته بود، در خواست رای‌گیری جدید و در محتوا با آنچه هفته گذشته به رای‌گیری گذاشته شد، کاملا متفاوت است.

وی گفت: «نمایندگان پارلمان نمی‌توانند یک متن را که قبلا رد شده است بازبینی کنند بنابرین تغییراتی در متن جدید گنجانده شده است».

اما با همه توضیحات و استدلال‌هایی که نخست وزیر بریتانیا طی روزهای گذشته از طریق رسانه‌ها برای قانع کردند مخالفان بکار برد، برای بار سوم این توافق پیشنهادی از سوی پارلمان رد شد.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

دولت ترزا می‌تصمیم گرفت که روز جمعه تنها بخشی از این توافق را به رأی‌گیری بگذارد.

همچنین مقرر شده امروز در باره وضعیت سیاسی دولت بریتانیا و چگونگی رابطه‌اش با اتحادیه اروپا بحث نشود.

هفته گذشته اتحادیه اروپا به عدم موافقت دولت و پارلمان بریتانیا بر سر طرح برگزیت، موافقت کرد که اجرای برگزیت را به مدت سه ماه یعنی تا ۲۲ ماه مه آینده تعلیق کند.

نزدیک به سه سال است که از رفراندم خارج شدن بریتانیا از اتحادیه اروپا می‌گذرت در حالی که هنوز بریتانیایی‌ها خود برای نحوه خروج به توافق نرسیدند.

پس از رفراندوم در سال ۲۰۱۶، بریتانیا درخواست خروج از اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۱۷ ارائه کرد که براساس قانون می‌بایست پس از دو سال در ۲۹ مارس نهایی می‌شد.

طبق این توافق، اکنون بریتانیا در ۲۲ ماه مه بر اساس طرح خانم ترزا می‌از اتحادیه اروپا جدا خواهد شد. در غیر این صورت، بریتانیا تا ۱۲ آوریل فرصت دارد تا طرح پیشنهادی تازه را ارائه کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy