Friday, Mar 29, 2019

صفحه نخست » یو اس ای تودی: صبر راهبردی ایران برای باخت انتخاباتی ترامپ

nukedeal_032918.jpgیو اس ای تودی نوشت: دولت ایران بیش از پیش متقاعد شده اند که با پیروزی دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠٢٠ ، امکان رهایی یافتن از سیاست های دولت ترامپ فراهم خواهد شد.
عصر ایران - ایران به طور ناگهانی تبدیل به مساله اصلی انتخاباتی سال ٢٠٢٠ شده و به ویژه چگونگی توجه بر بلندپروازی های هسته ای ایران هرچه بیشتر در حال اهمیت یافتن در میان شمار فزاینده نامزدهای حزب دمکرات است.
شمار فزاینده ای از دمکرات ها به رقابت های ریاست جمهوری سال ٢٠٢٠ وارد شده و از توافق هسته ای حمایت می کنند. وب سایت خبری المانتیور گزارش می دهد که گروه اقدام امنیت ملی در بیانیه ای خطاب به همه نامزدهای دمکرات، از آنها می خواهد آشکارا متعهد شوند که درصورت پیروزی در انتخابات، امریکا را به برجام بازگردانند.
این درخواست مورد استقبال قرار گرفته است و حدود پنج نفر از نامزدهای فعلی حزب دمکرات از جمله برنی ساندرز، الیزابت وارن و کاملا هریس اعلام کرده اند در صورت پیروز شدن در انتخابات برجام را احیا و حفظ خواهند کرد.

ترامپ ده ماه پیش از برجام خارج شد، ولی ایران تاکنون اقدام چندانی در واکنش به آن انجام نداده و با وجود بلوف زدن های رسمی، همچنان خود را در چارچوب های برجام نگه داشته است.
اعمال دوباره تحریم ها از نظر اقتصادی تاثیراتی مهلک آشکاری براقتصاد ایران داشته است، و در صورتی که شرکای بین المللی امریکا نیز با آن همراه شوند، تاثیرات آن بسیار بسیار مخرب تر خواهد شد.
در همین حال، زمامداران ایران از نظر سیاسی روی موضوعی سرمایه گذاری کرده اند که برخی آن را "صبر راهبردی" می نامند. ایران امیدوار است که با وجود فشارهای فزاینده اقتصادی از سوی واشنگتن، بتواند تا زمان پایان دوره ترامپ منتظر بماند.

اقدام تازه دمکرات ها برای احیای برجام به طور مستقیم در راستای همین این منطق قرار دارد که می تواند احتمال مجبور شدن ایران به تغییر سیاست خود در آینده نزدیک را کاهش دهد



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy