Thursday, Apr 4, 2019

صفحه نخست » زن 61 ساله ای که نوه خود را به دنیا آورد

grandma_040419.jpgبی بی سی - ضرب‌المثلی آفریقایی می‌گوید بزرگ کردن یک بچه نیاز به کمک یک روستا دارد، اما در مورد نوزاد یک زوج همجنسگرا، یک خانواده برای بوجود آوردنش مشارکت کرده‌اند.

ماتیو الیج و الیوت دورتی، زوج همجنسگرا، می‌دانستند که تشکیل خانواده به این آسانی‌ها نخواهد بود.

ماتیو الیج پدر نوزاد می‌گوید: "برای زوج‌های همجنسگرا فرزندپذیری مشکلات زیادی دارد. ما نمی‌خواستیم که برای بچه‌دار شدن به دیگران و سیاست سیاستمداران وابسته باشیم."

خواهر الیوت قبول کرد که تخمک‌هایش را به آنها اهدا کند که این بسیار آن‌ها را خوشحال کرد.

لیا یرایب، خواهر الیوت، می‌گوید: "خودم تردید نداشتم اما چون متاهلم باید می‌رفتم و با همسرم در موردش صحبت می‌کردم و مطمئن می‌شدم که هر دوی ما با این کار مشکلی نداریم. مشکلی نبود و کار اینطوری شروع شد."

تخمک‌ها با اسپرم ماتیو باردار شدند و مواد ژنتیکی از دو طرف خانواده به کودک داده شد. اما مادر ماتیو با پیشنهاد حمل نوزاد در رحمش همه را شگفت‌زده کرد.

سیسیل الیج مادر ماتیو می گوید: "به عنوان هدیه یک مادر به پسرش می‌دانستم که این کار برای ماتیو خیلی ارزشمند است. می‌دانستم که این در آینده به آن‌ها کمک می‌کند و در موردش شک نکردم."

baby1.jpgbaby2.jpg

این نگرانی وجود داشت که سیسیل ۶۰ ساله نتواند بچه را در رحمش نگه دارد. اما "اوما لوئیز" به دنیا آمد و بچه و مادربزرگش هر دو سلامت بودند.

شرایط تولد اوما نشانه‌ای از تغییر معیارهای اجتماعی است. اما خانواده می گویند همه از این تولد راضی نیستند.

ماتیو الیج پدر نوزاد می گوید: "مردم در اینترنت چیزهای منفی می‌نویسند. خیلی از آنها آدمهایی هستند که حوصله‌شان سررفته و دنبال واکنش ما هستند. ولی ما نمی‌خواهیم اجازه بدهیم که این حس منفی لذت و شادی ما را بهم بزند."

اما اوما از این جنجال‌ها و خاص بودن تولدش فعلا بی‌خبر است. فعلا برای او عشق و البته بطری بعدی شیر مهم است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy